- Jesteśmy żywotnie zainteresowani budową zachodniej obwodnicy Szczecina. Wprawdzie pierwotny przebieg trasy powodował wiele konfliktów z infrastrukturą zakładową, ale dzięki podjętym przez nas działaniom, Inwestor ostatecznie przyjął bardzo korzystny dla Spółki wariant trasy, uwzględniając budowę tunelu o ok. 1,5 km dłuższego niż pierwotnie zakładano. Pozwoli to na niemal bezkolizyjne i bezpieczne przeprowadzenie obwodnicy przez tereny należące do Spółki - podkreślił prezes Zarządu Grupy Azoty Police dr Wojciech Wardacki.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Poza oczywistymi korzyściami dla mieszkańców, takimi jak poprawa bezpieczeństwa dzięki wyprowadzeniu ze Szczecina i Polic ciężkiego transportu, czy chociażby skrócona trasa nad morze i do portu lotniczego w Goleniowie, budowa obwodnicy przyniesie korzyść także dla polickiego portu.
- Zachodnie Obejście Szczecina wraz z przeprawą tunelową ma ogromne znaczenie dla portu morskiego w Policach. Nasz plan rozwoju ukierunkowany jest na powstanie multimodalnego centrum logistyczno-transportowego. Chcemy zapewniać dostęp do wyspecjalizowanych usług logistyki morskiej, a do tego potrzebujemy m.in. właśnie dobrych połączeń drogowych i kolejowych – zaznaczył prezes Zarządu Morskiego Portu Andrzej Łuc.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Niebawem, zgodnie z zapewnieniem rządu ma być ogłoszony przetarg na ZOS-ię.
- W połowie roku zostanie ogłoszony przetarg na realizację Zachodniej Obwodnicy Szczecina – zapowiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie od północy i zachodu omijać aglomerację szczecińską, przechodząc pod Odrą tunelem w rejonie Polic (na północ od Portu Morskiego) aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6.
- Będzie miała długość 51,6 km.
- Pojedziemy dwoma jezdniami z dwoma pasami ruchu.
- Jezdnie będą miały pas awaryjny.
- Pomkniemy z prędkością 110 kilometrów na godzinę.
Co do tej pory udało się zrobić?
- Dokumentacja dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6 została zrealizowana dzięki przyznanemu przez Ministra Infrastruktury finansowaniu w kwocie 24,5 mln złotych.
- W ramach prac przygotowawczych do tej inwestycji prowadzonych przez firmę Transprojekt Gdański wykonano wiercenia o łącznej długości 45 km.
- Sondowań statycznych i dynamicznych wykonano 18 km, przeprowadzono badania tomografią elektrooporową. Ten szeroki zakres badań geologicznych dał obraz budowy podłoża na całym przebiegu drogi, w tym tunelu pod Odrą, gdzie wiercenia sięgnęły głębokości 90 metrów.
- W korytarzu z decyzji środowiskowej została zaprojektowana dwujezdniowa droga ekspresowa wraz z mostami, wiaduktami i przepustami.
- Największym obiektem na tej inwestycji będzie bez wątpienia tunel drogowy pod rzeką Odrą o długości 5 km.
- Tunel będzie się składał z dwóch odrębnych naw dla dwóch jezdni drogi S6, będzie wykonywany przy użyciu technologii drążenia maszyną TBM.
ZOBACZ TEŻ:
WIDEO:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?