MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Brama Portowa. Policja: zmiana organizacji ruchu to katastrofa

Andrzej Kus [email protected]
Obecnie Brama Portowa uprzykrza życie wszystkim: pasażerom komunikacji miejskiej, kierowcom i pieszym. Po przebudowie przejazd ma być znacznie bardziej komfortowy.
Obecnie Brama Portowa uprzykrza życie wszystkim: pasażerom komunikacji miejskiej, kierowcom i pieszym. Po przebudowie przejazd ma być znacznie bardziej komfortowy. Sebastian Wołosz
Dzisiaj rozpoczyna się długo wyczekiwana inwestycja. Wykonawcy przejmą Bramę Portową do przebudowy. Policja jest niezadowolona z organizacji ruchu, która zacznie obowiązywać od 13 kwietnia.

Dzisiaj przekazany zostanie plac budowy na Bramie Portowej, wykonawcy będą przygotowywali się do wprowadzenia nowej organizacji ruchu. Konkretne zmiany wprowadzają w nocy z 13 na 14 kwietnia.

Do tego czasu mogą występować jedynie chwilowe utrudnienia. Całość prac podzielona będzie na sześć etapów.

Przez większość czasu skrzyżowanie będzie zamknięte dla ruchu. Przejadą jedynie autobusy komunikacji miejskiej, taksówki, rowerzyści oraz pojazdy uprzywilejowane.

Dla wszystkich dostępny będzie tylko przejazd al. Niepodległości w kierunku placu Zwycięstwa i ul. Krzywoustego.

Inwestycja podzielona jest na 6 etapów - przyznał projektant Maciej Sochanowski.

- W pierwszym, zakres prac obejmie roboty torowe od strony ul. Wyszyńskiego i częściowo na środku skrzyżowania. Roboty drogowe prowadzone będą na wlocie od strony placu Zwycięstwa. W etapie I zamknięty zostanie ruch tramwajowy w kierunku Basenu Górniczego. Wszystko to potrwa od 13 do 30 kwietnia, wtedy rozpocznie się kolejny etap.

Policja uważa, że zaproponowana organizacja ruchu na czas remontu, to katastrofa.

Zdaniem funkcjonariuszy z drogówki, zatłoczone szczecińskie ronda zakorkują się jeszcze bardziej. Wskazują, jakie zmiany należy poczynić, by do czasu zakończenia remontu, przejazd przez centrum miasta nie był wielkim problemem.

- Wygląda na to, że miasto po raz kolejny nie weźmie pod uwagę zdania policji, jak to było w przypadku remontu ul. Ku Słońcu, budowy Kaskady, modernizacji Wierzbowej. To już chyba taka szczecińska tradycja, niespotykana w innych miastach, że drogi modernizuje się przy negatywnej opinii - mówią policjanci.

Inwestycja prowadzona jest w formule "zaprojektuj i wybuduj". Zadanie wykonuje konsorcjum Mostostal Warszawa i Tor-Kar-Son Zbigniew Kargul za ok. 22 miliony złotych.
To katastrofa!
podinspektor Maciej Kordziński, z-ca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego KMP

Przedłożony harmonogram zawiera szereg błędów. Zapytaliśmy projektanta, dlaczego nie rozważył możliwości umożliwienia bezpośredniego skrętu w lewo z mostu Długiego? W pierwotnej wersji objazd poprowadzony został Trasą Zamkową, następnie po placach Grunwaldzkim - Szarych Szeregów i al. Piastów. Czy ktoś wyobraża sobie, żeby cały ruch tranzytowy wysłać na szczecińskiezatłoczone ronda? Projekt nie zawiera analizy warunków ruchu układów drogowych, na trasach objazdowych nie zmieniono funkcjonowania sygnalizacji świetlnych dla potrzeb objazdu

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński