- Bardzo ważną kwestią jest dla nas wyjazd przez Płonię ze Szczecina. Prace na węźle Kijewo skończą się w tym roku, ale wszyscy chcielibyśmy również ekspresowo wyjeżdżać z miasta. Jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowej. W międzyczasie robimy badania geologiczne i w tym roku zakończymy ten etap - informuje Łukasz Lendner, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
Zgodnie z założonym harmonogramem na początku 2023 roku inwestycja będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę.
PISALIŚMY O TYM TUTAJ:
Szacowany koszt inwestycji to 213,1 mln zł. Sama realizacja miałaby potrwać do 2025 roku.
- Rozwiązanie będzie dużo lepsze niż obecnie. Generalnie rzecz biorąc, droga do Zdunowa, czyli od DK nr 10, będzie przeprowadzona wiaduktem nad nową S10 - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pod uwagę brane są dwa warianty połączenia.
Jeden zakłada budowę pełnego węzła drogowego, na przecięciu S10 z drogą do Zdunowa, co oznacza, że będzie można jechać w każdej relacji. Obecne skrzyżowanie będzie obsługiwało wyłącznie ruch lokalny.
Drugi wariant tego połączenia zakłada realizację tzw. połowy węzła.
- W tym wariancie komunikacja od strony Stargardu odbywałaby się ze zjechaniem z „10”, potem przejechaniem nad S10 w kierunku na Zdunowo - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk. - Natomiast komunikacja od strony Szczecina odbywałaby się na zasadzie zjazdu w rejonie stacji paliw przed Kijewem na starą drogę, przejechania przez skrzyżowanie w Płoni, a następnie w lewo i wiaduktem nad S10.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?