- Szczecin zgodnie ze swoimi deklaracjami oraz od dawna znanym planem doprowadzi budowę Trasy Północnej do ul. Szosa Polska. W planach zaszła jedynie mała zmiana polegająca na wyprowadzeniu jezdni w standardzie Trasy Północnej (tj. dwa pasy ruchu w każdą ze stron) w kierunku Polic. Umożliwi to sąsiedniej gminie wpięcie się w ten układ. Oczywiście o ile taka będzie wola - powiedział Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Dodajmy, że trzeci etap Trasy Północnej ma liczyć około 5 kilometrów, będzie przebiegał od ulicy Łącznej, by niewielkim łukiem dojść w okolice ul. Szosy Polskiej. Przetarg na wspomnianą inwestycję ma być ogłoszony w ciągu 9 miesięcy. Budowa zajmie około dwóch lat. Szczecin otrzymał na realizację inwestycji - w ramach Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych - 250 mln złotych. Łącznik z gminą Police jest ważny z racji budowy obwodnicy Polic. W tym tygodniu zostanie podpisana umowa z wykonawcą na projektowanie i wykonanie wspomnianej arterii. Zgodnie z planami jej realizacja ma być zakończona do listopada 2028 roku.
W tle budowy obwodnicy Polic jest protest niemal 600 mieszkańców, którzy są przeciwni budowie drogi przez Park Leśny Mścięcino. Ich petycja trafiła do Urzędu Miejskiego w Policach. Zdaniem protestujących nie ma racjonalnych przesłanek dla lokalizacji drogi z drastyczną ingerencją w środowisko. Co na to prezydent Szczecina?
- Pan prezydent nie będzie też oceniać inwestycji planowanej na terenie sąsiedniej gminy. To kompetencje wyłącznie tamtejszych władz. Intencją władz Szczecina jest natomiast ochrona dóbr zarówno naszych mieszkańców jak cennych przyrodniczo terenów leżących na terenie Gminy Miasto Szczecin - mówi Łukasz Kolasa, rzecznik prasowy prezydenta Szczecina.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?