Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejność remontów ulic w Stargardzie ustalą trochę później

Wioletta Mordasiewicz [email protected]
Kryteria nie będą stosowane do inwestycji już rozpoczętych, takich jak modernizacja drogi wewnętrznej na osiedlu Zachód
Kryteria nie będą stosowane do inwestycji już rozpoczętych, takich jak modernizacja drogi wewnętrznej na osiedlu Zachód prywatne
Od jakiegoś czasu w Stargardzie mówiło się o konieczności ustalenia harmonogramu remontu ulic. Niegdyś taki dokument istniał. Ale stracił na aktualności, zwiększyła się liczba miejskich ulic, miasto miało też swoje priorytety.

Radni Stowarzyszenia Stargard XXI, PO, PiS i SLD złożyli wniosek o opracowanie harmonogramu remontów i modernizacji dróg miejskich. Ta kolejność ma być oparta o pewne kryteria. Rada miejska przyjęła je wczoraj.

- Kwestia oczekiwania na remonty i modernizacje dróg od lat budzi wśród mieszkańców duże emocje - mówi Rafał Zając, zastępca prezydenta Stargardu. - To zrozumiałe. Możliwości finansowe miasta są jednak ograniczone i wszystkich inwestycji drogowych nie da się od razu zrealizować. Te kryteria, które opracowaliśmy, są próbą ustalenia pewnych priorytetów dotyczących remontu dróg.

Mieszkańcy od dawna byli za tym, by harmonogram istniał i widniał w internecie.

- To będzie konkretna informacja dla ludzi - mówią star-gardzianie. - Skończą się przepychanki i liczenie, gdzie jest więcej dziur.
Drogi podzielono na trzy kategorie. W I są ulice o znaczeniu strategicznym dla rozwoju miasta, w II - ulice tranzytowe, a w III - dojazdowe. W każdej z nich poszczególnym zadaniom będą przyznawane punkty. Im będzie ich więcej, tym wyżej będą one na liście.

W kategorii ulic o znaczeniu strategicznym , najwyżej punktowana będzie ich rola w układzie komunikacyjnym miasta, a dalej możliwość uzyskania dofinansowania, natężenie ruchu i lokalizacja przyległych do nich jednostek gospodarczych.

Dla ulic tranzytowych najwyżej punktowana jest możliwość uzyskania dofinansowania, według zasady im niższa dotacja, tym mniej dana inwestycja otrzyma punktów. Ważne też będzie położenie danej ulicy, natężenie pojazdów, fakt czy jeździ nią miejska komunikacja i stan techniczny jezdni.

Jeśli chodzi o ulice dojazdowe także najwięcej punktów będzie za dotację oraz za położenie, stan techniczny, i na końcu stan zagospodarowania posesji przyległych do pasa drogowego. Zaś dla nawierzchni gruntowych także czas oczekiwania na remont. Im dłuższy, tym punktacja wyższa.

Tym kryteriom nie podlegają ulice, które w ciągu ostatnich 10 lat były remontowane. Nie będą im też podlegać zadania o dużym zakresie rzeczowym, wymagające dużych nakładów finansowych. To inwestycje o znaczeniu ponadlokalnym, do których należą m.in. rondo na skrzyżowaniu ulic Szczecińskiej, Bema i Towarowej czy centrum przesiadkowe. Nowe kryteria nie dotyczą też zadań już rozpoczętych, jak budowa ul. Grudziądzkiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński