Na odnowionych torach prędkość maksymalna połączeń pasażerskich wzrośnie do 160 kilometrów na godzinę. W ramach inwestycji zakładana jest pełna wymiana torów na odcinku 200 km, przebudowa wszystkich mostów i wiaduktów oraz urządzeń sterowania ruchem. - Inwestycja oznaczać będzie podwyższenie standardu obsługi pasażera - PLK przebuduje również wszystkie perony.
Zostaną one podwyższone, wyposażone w nowe oświetlenie, informację pasażerską i wiaty. Perony i przejścia podziemne będą przyjazne osobom o ograniczonej mobilności, które będą mogły skorzystać z wind lub pochylni - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
Czas podróży docelowo skróci się o 30 minut.
Roboty budowlane miałyby się rozpocząć w ciągu dwóch lat. Prace mają pochłonąć około 2 miliardów złotych. Odcinek E59 Poznań Główny - Szczecin Dąbie to linia magistralna, zelektryfikowana, pasażersko-towarowa, dwutorowa. Zły stan techniczny linii powoduje konieczność modernizacji połączenia. Obecnie maksymalna prędkość rozkładowa pociągów pasażerskich wynosi 140 km/h, jednak w wielu przypadkach zastosowano ograniczenie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?