Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Centrala ZDiTM od kuchni. Nowy system jeszcze niedoskonały [wideo, zdjęcia]

Marek Jaszczyński
Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską w Szczecinie.
Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską w Szczecinie. Sebastian Wołosz
Uczestnicy Zachodniopomorskiego Forum Transportu Zintegrowanego e-SKA 2015 mogli poznać tajniki Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską.
Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską w Szczecinie

Centralny System Zarządzania Komunikacją Miejską w Szczecinie

Odwiedzili centralę ruchu ZDiTM, gdzie mieści się mózg kierowania komunikacją miejską. Tutaj na wielkiej ścianie złożonej z dziewięciu monitorów widać siatkę szczecińskich ulic, dzięki której można obserwować pojazdy komunikacji miejskiej na każdej linii.

- Dzięki temu możemy podejrzeć informację na temat godzin przyjazdu i wyjazdu z przystanków oraz czasów rzeczywistych, te dane są zbierane na serwerze - wyjaśnia Rafał Krzysik z firmy GMV, która wdraża drugi etap CSZKM.

Tutaj można też zobaczyć obraz z kamer monitoringu, które znajdują się w środku autobusu, czy tramwaju, a w razie potrzeby zapisać film.
Nie obyło się bez trudności. Dyspozytorzy dwa razy wezwali kierowców wybranych autobusów do uruchomienia przycisku alarmowego, czyli takiego, który sygnalizuje niebezpieczeństwo na przykład agresywne zachowanie pasażera, czy zdarzenie na drodze. Niestety to zgłoszenie nie zostało odebrane.

Przy okazji odbył się pokaz działania biletomatu stacjonarnego, 35 takich urządzeń stoi w Szczecinie.

Biletomat pełni przy okazji kilka ról.

- Nie tylko sprzedaje bilety, ale daje możliwość doładowania kart aglomeracyjnych, ale pełni też rolę infokiosku - wyjaśnia Rafał Krzysik.

W czasie pokazu pojawił się problem.

- Proszę sobie wyobrazić, przyjechałem pociągiem, chcę dojechać komunikacją miejską spod dworca do hotelu Radisson. Nie wiem jaki bilet kupić czy na 15 minut czy na pół godziny. Czy można uzyskać tę informację ? - pytał w czasie pokazu Włodzimierz Sołtysiak, prezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie".

Okazuje się, że nie jest to takie proste. Nie da rady sprawdzić czasu przejazdu bez wejścia w konkretny rozkład jazdy, w tym przypadku linii tramwajowej nr 3.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński