Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nieestetyczne przeróbki w tramwaju. "Poprawiliśmy to, ale dziękujemy za czujność"

Sebastian Wołosz
- Natychmiast wykonaliśmy poprawki, faktycznie nie wyglądało to najlepiej - mówi Zbigniew Dąbrowski ze spółki Tramwaje  Szczecińskie. W lewym górnym rogu ściana z kasownikami
- Natychmiast wykonaliśmy poprawki, faktycznie nie wyglądało to najlepiej - mówi Zbigniew Dąbrowski ze spółki Tramwaje Szczecińskie. W lewym górnym rogu ściana z kasownikami Sebastian Wołosz
Czytelnik narzeka na fatalnie wykonane przeróbki w nowym tramwaju. Przewoźnik tłumaczy, że wykonał już poprawki, ale dziękuje za uwagi pasażera.

- Jechałem tramwajem nr 805 na linii nr 7 z Krzekowa. W załączeniu przesyłam fotkę. Ktoś miał pomysł lub innowatorską koncepcję zamontowania nowego kasownika więc przesunął w lewo pionowy uchwyt znajdujący się przy kasowniku obok - mówi pan Piotr. - Cel osiągnął, ponieważ kasownik zbliżeniowy, czyli niebieski jest zamontowany.

Ale to nie jest najgorsze. Jak twierdzi nasz Czytelnik otwory, które pozostały po uchwycie ktoś zakleił niebieską taśmą i watą szklaną.

- Wygląda to okropnie i nieestetycznie. Od razu takie partactwo rzuca się w oczy. W innych wozach takiego rozwiązania nie spotkałem. Tam kasowniki zbliżeniowe montowane są w innym miejscu, często przy wejściu przy motorniczym. Znaczy lepiej, bez dewastacji istniejącego wyposażenia i rozwiązań fabrycznych - wyraża opinię nasz Czytelnik.

To nie jedyna uwaga, którą przedstawił Czytelnik. Druga dotyczy uchwytów. Pierwotnie uchwyt pionowy przy kasowniku pomarańczowym (zamontowany w fabrycznej wnęce) służy do przytrzymania się pasażera, utrzymania równowagi podczas kasowania biletu kiedy pojazd jest w ruchu i zapewnienia bezpieczeństwa. Teraz już nie można się go przytrzymać.

- W przedstawionym przypadku nasuwa się pytanie - czego ma się chwycić pasażer jak odebrano mu tę możliwość - zastanawia się pan Piotr. - Może wyjaśniliście już temat i jest coś czym Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego wytłumaczył takie rozwiązanie, ale jakoś nie widzę logicznego wytłumaczenia jeżeli nie wprowadzono tego w innych wozach.

Jednak adresatem uwag nie jest ZDiTM, ale przewoźnik, czyli spółka Tramwaje Szczecińskie, która odpowiada za tabor. Reakcja na list pana Piotra była szybka.

- Poprawiliśmy już wygląd i dziękujemy za uwagę od czytelnika - mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca dyrektora społki TS. - Obecnie mamy 28 swingów. Zakończyła się realizacja drugiego kontraktu na zakup 22 niskopodłogowych tramwajów, które od bydgoskiej PESY nabyła spółka Tramwaje Szczecińskie. W ramach pierwszego kontraktu do zajezdni w al. Wojska Polskiego w roku 2010 i 2011 trafiło sześć pojazdów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński