To druga po pierwszym etapie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju nowa linia, która będzie budowana od podstaw. Zadanie nosi nazwę "Budowa torowiska do pętli tramwajowej Mierzyn (przy Centrum Handlowym Ster)". Projektant ma wykonać dokumentację oraz wizualizację projektowanego układu drogowego i torowego wraz z zagospodarowaniem i sieciami infrastruktury podziemnej. Ma na to 17 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Budowa nowego połączenia to dobra wiadomość dla kilku tysięcy mieszkańców domów przy ul. Hrubieszowskiej i Lubelskiej, a także osiedla Kapitanów. Obecnie mieszkańcy, którzy chcą skorzystać z tramwaju linii nr 8 czy 10 muszą iść kilkanaście minut do pętli przy ul. Kwiatowej. O tym jak bardzo brakuje nowej linii mieszkańcom niech świadczy to, że w 2013 roku jeden z mieszkańców złożył projekt wydłużenia torowiska w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego.
Jakie są wytyczne dla projektantów? - Pętlę tramwajową należy wyposażyć w dwa tory z peronami, a jeden z torów objazdowy - mówi Krystyna Gawrońska, zastępca dyrektora spółki "Tramwaje Szczecińskie".
Oprócz kilkusetmetrowego odcinka torów ma powstać pętlą tramwajowa i autobusowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą, taką jak m.in. perony przystankowe, nawierzchnia jezdni, chodniki, ścieżki rowerowe, zieleń, odwodnienie. Zmieni się także układ drogowy. Torowisko i pętla zlokalizowane będą w pasie rozdziału pomiędzy jezdniami ulicy Ku
Słońcu. Spółka "Tramwaje Szczecińskie" proponuje, żeby torowisko było dwutorowe z rozjazdami umożliwiającymi wjazd do pętli przy ul. Kwiatowej. Na skrzyżowaniach kolizyjnych jezdni z torowiskiem mają pojawić się sygnalizacje z zieloną falą dla tramwajów.
Pętla będzie usytuowana naprzeciwko Centrum Handlowego Ster.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?