Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Stobnie Szczecińskim pociągi już nie zatrzymują się

Marek Jaszczyński [email protected]
Pociągi PR nie zatrzymują się już w Stobnie.
Pociągi PR nie zatrzymują się już w Stobnie. Sebastian Wołosz
Powód tej decyzji? Łapanie opóźnień na trasie i zbyt mało pasażerów .

- Bez żadnego rozgłosu, ale wszystkie rozkłady to potwierdzają, Przewozy Regionalne skasowały postoje pociągów na stacji Stobno Szczecińskie - mówi pan Mariusz, nasz Czytelnik.

Przypomnijmy, że taką możliwość wprowadzono po latach przerwy od 1 września ubiegłego roku. Stobno Szczecińskie znajduje się na linii kolejowej Szczecin - Löcknitz - Pasewalk - Schwerin - Lübeck. Od poniedziałku do piątku zatrzymywało się tutaj 8 par pociągów. Pasażerowie ze stacji Stobno Szczecińskie mogli za 4,40 zł w dziesięć minut dojechać do centrum Szczecina.

Niemcy łapali opóźnienie

O powód zmian spytaliśmy naszego lokalnego przewoźnika.

- Z przykrością informujemy, że zostaliśmy zmuszeni do podjęcia trudnej decyzji o wstrzymaniu postojów pociągów na stacji Stobno Szczecińskie. Koleje DB REGIO, które od strony technicznej obsługują pociągi poinformowały nas o licznych opóźnieniach na linii Szczecin - Lübeck w obowiązującym rozkładzie jazdy - tłumaczy Przemysław Tarasiewcz z zachodniopomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych. - Są one spowodowane ograniczeniami prędkości zarówno po polskiej, jak również po niemieckiej stronie granicy, ale także postojami na stacji Stobno Szczecińskie. W konsekwencji powstaje szereg tzw. opóźnień wtórnych na niemieckiej sieci kolejowej.

Przewoźnik przypomina, że zatrzymywanie pociągów na stacji Stobno Szczecińskie przywrócono po 42 latach.

- Przygotowaliśmy bardzo korzystną dla pasażerów ofertę: 8-9 pociągów w dobie w każdym kierunku, bezkonkurencyjny czas przejazdu do centrum Szczecina; niską cenę biletów; szereg ulg i promocji; szereg kanałów dystrybucji; szeroką akcję informacyjną: plakaty rozwieszone w Stobnie; ulotka z rozkładem jazdy w każdym domu; informacja w internecie; informacja w mediach (również w Teleekspresie w TVP 1) - wylicza rzecznik. - Pomimo szerokiej akcji promocyjnej z pociągów korzysta niestety znikoma ilość podróżnych. Pracownicy kolei DB obserwują, że z ponad 60 procent pociągów nie korzysta nikt, w kilku pociągach notujemy frekwencję 2-3 osoby. Nie mamy argumentów dla strony niemieckiej, aby utrzymać postoje na stacji Stobno Szczecińskie.

Stacja w Stobnie jest ostatnią przed granicą z Niemcami.

Jej historia sięga XIX wieku. W marcu 1863 roku uruchomiono połączenie ze Szczecina przez Stobno do Pasewalk. Dziś Stobno Szczecińskie jest wymieniane przy okazji planowania zachodniego kolejowego obejścia Szczecina. Linia ta planowana jest od stacji kolejowej Stobno przez teren gmin Dobra i Police do stacji zakładowej Police Chemia. Koncepcja przewiduje połączenie ze sobą istniejących odcinków linii kolejowych, a mianowicie linii nr 431 Police - Police Chemia oraz nieczynnej linii kolejowej nr 429 Stobno Szczecińskie - Dołuje. Długość planowanego odcinka wynosi 20 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński