Kolejna odsłona programu TRAFO MEDIA LAB w Trafostacji Sztuki w Szczecinie prezentuje dialog dwóch młodych artystów, dla których punktem wyjścia dla poszukiwań były historia i zmieniająca się funkcja miejsc. Mateusz Kiszka w cyklu fotografii Martwa Wisła bada teren sztucznego ramienia Wisły, które miało w założeniu regulować tory rzeki w czasie wiosennych roztopów. Jego fotografie są dokumentacją przeobrażającego się pejzażu, miejsc na pozór banalnych lecz kryjących w sobie ważne dla Polski wydarzenia.
- Ten projekt jest dokumentacją 24-kilometrowego odcinka martwej Wisły w okolicach Gdańska - mówi Mateusz. - Szukałem ograniczonej przestrzeni, w której mogłem zrobić dokument. Szukałem też miejsca, które by odzwierciedlało mój stan psychiczny w tamtym czasie. Wisła na tamtym odcinku nie miała nurtu, więc to też powodowało, że była w jakimś sensie martwą rzeką.
Drugi projekt - Wideo Gazownia Miejska Warszawa Urszuli Kozak pokazuje wnętrze wypełnionej wodą rotundy, imponującej budowli, która jest częścią nieczynnej od 1978 roku warszawskiej Gazowni Miejskiej. Artystka dokonuje ingerencji w przestrzeń opuszczonego i ulegającego degradacji budynku.
- Gazownia kiedyś rozświetlała Warszawę, a teraz jest nieczynna, więc autorka pokazuje koniec pewnych technologii i puste miejsca, które są już nieużywane - mówi Agata Ubysz, kuratorka wystawy. - Ula dokonuje ingerencji w tę przestrzeń i robi w niej performance.
Co, gdzie, za ile
Media Lab, do 10 maja, Trafostacja Sztuki, godz. 11-19, bilety 5-10 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?