Rekordzistą w pierwszym sezonie, jeżeli chodzi o liczbę wypożyczeń roweru, jest Konradowi Lisowskiemu, który w całym sezonie, czyli od 21 sierpnia wypożyczył Bike_S 535 razy (kilkanaście następnych osób mieści się w przedziale 300 - 400).
To z nim porozmawialiśmy o Bike_S. Pan Konrad wśród zalet roweru miejskiego wymienia możliwość wypożyczenia dwóch rowerów na 1 konto, a także korzystanie z bezpłatnego czasu przejazdu rowerem do 20minut. Okazuje się, że rower może być szybszy niż tramwaj!
- Szybkie przemieszczanie się rowerem miejskim po centrum to zaleta, np. od stacji Rondo Giedroycia do stacji przy al. 3 Maja zajmuje 12 minut, natomiast tramwajem z przesiadką na autobus na Bramie Portowej ten czas wynosi około 20 minut - mówi Konrad Lisowski. - Bike_S jest alternatywą dla osób, które aktywnie korzystają z życia. Daje możliwość dojechania rowerem do użytecznych miejsc w centrum, gdyż stacje rozmieszczone są też przy siłowniach , basenach, uczelniach, urzędach, sądach, dworcach, komisariatach, centrach handlowych.
Zalety
Niebagatelną zaletą roweru jest dostępność jednośladów przez całą dobę.
- Na przykład po godz. 23 autobusy nocne na niektórych liniach jeżdżą co pół godziny, a rower można pobrać i jechać od razu, bez oczekiwania - podkreśla pan Konrad.
Zdaniem rowerzysty brakuje stacji wypożyczeń na Pomorza-nach i przy centrum handlowym przy ulicy Mieszka I.
- Ostania stacja znajduje się przy krzyżówce al. Piastów z ul. Sowińskiego, poza tym jest zbyt duża odległość między stacjami Piastów/Sowińskiego a Cukrową przy uniwersytecie - opowiada pan Konrad. - Czasami zdarza się, że po zdaniu roweru na stacji rower zostaje przyjęty przez elektroniczny zamek, natomiast nie jest widoczny w systemie jako zdany i wtedy trzeba podejść do roweru i kilka razy nim poruszać by został wczytany jako zdany .
- Można wydłużyć czas darmowego wynajęcia roweru z 20 na 30 minut - proponuje Konrad Lisowski. - Kolejny pomysł to wprowadzenie możliwości wypożyczenia roweru bez rejestrowania się w systemie, co byłoby udogodnieniem dla osób jednorazowo korzystających z roweru np. turystów. Można byłoby wprowadzić poprzez wygenerowanie na stacji pobrań rowerów jednorazowego loginu i hasła potrzebnego do wypożyczenia roweru przy równoczesnym obciążeniu karty płatniczej kwotą z góry, np 10 zł, a po zdaniu roweru system obliczyłby kwotę za przejazd a różnicę zwróciłby na konto użytkownika. Brakuje możliwości zasilenia konta Bike_S kartą płatniczą w terminalu punktu na stacji.
Jeśli chodzi o infolinię to działa sprawnie, nie trzeba długo czekać na odebranie telefonu przez konsultantów np. przy telefonicznym zdaniu roweru, gdy nie ma wolnych miejsc na danej stacji.
Operator też zadowolony
- Pierwszy sezon oceniamy jako zaskakująco dobry - mówi Andrzej Gajda, prezes spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która jest operatorem Bike_S. - Zakładaliśmy, że szczecinianie stopniowo będą przekonywać się do roweru miejskiego, a on natychmiast stał się bardzo ważnym uzupełnieniem komunikacji miejskiej. Pojawiła się także oficjalna aplikacja systemu.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?