Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekologiczna komunikacja miejska. Do Szczecina przyjadą autobusy na prąd

Redakcja
Szczecin otrzymał największe jak dotąd dofinansowanie do działań proekologicznych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

26,7 mln zł zostanie przeznaczone na likwidację 1524 źródeł ciepła wykorzystujących paliwa stałe. W ich miejsce zostanie zainstalowanych 246 kotłów gazowych, 18 pieców elektrycznych, powstaną pompy ciepła i 72 węzły ciepłownicze.

Natomiast Zakład Wodociągów i Kanalizacji otrzymał 90- procentowe dofinansowanie na budowę największej w województwie farmy fotowoltaicznej o łącznej mocy 1,5 MW, która powstanie w okolicach jeziora Miedwie.

- Tylko część energii zostanie wykorzystana do naszych celów, reszta zostanie sprzedana - mówi Beniamin Chochulski, prezes ZWiK. - Uzyskane tą drogą 900 tys. zł pozwoli obniżyć planowaną podwyżkę cen wody i ścieków.

Prezydent Piotr Krzystek zdradził, że Szczecin planuje w przyszłości zamianę dotychczasowych autobusów na tradycyjne paliwo na autobusy elektryczne. Dziś jest już testowany jeden taki pojazd.

- Szczecin prócz tradycyjnych walorów przyrodniczych, będzie mógł poszczycić się też ekologicznym transportem komunalnym - mówi prezydent. - Będzie można wówczas rozważyć, czy rozwijać dalsze linie tramwajowe, czy też komunikację autobusową. To jest też kwestia finansowa. Jeden kilometr nowej linii tramwajowej to wydatek rzędu 20 mln zł. Autobus elektryczny jest wprawdzie dwa razy droższy od tradycyjnego, ale i tak tańszy od nowej linii tramwajowej.

Prezydent uchyla się od odpowiedzi na pytanie, czy autobusy elektryczne pojawią się w przyszłym roku. Stwierdza jedynie, że na pewno zarząd miasta nie myśli o wprowadzeniu trolejbusów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński