Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczeciński Szybki Tramwaj. Budowa idzie zgodnie z planem

Marek Jaszczyński
Torowisko Szczecińskiego Szybkieog Tramwaju jets ułożonena odcinku od Basenu Górniczego do kładki "Lotnisko".
Torowisko Szczecińskiego Szybkieog Tramwaju jets ułożonena odcinku od Basenu Górniczego do kładki "Lotnisko". Andrzej Szkocki
W ramach budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju trwają prace przy estakadzie na ulicy Hangarowej.

- Obecnie trwają prace przy wykonywaniu wykopu obudowanego - wykonano ponad 60 procent betonowania płyty dennej - mówi Ewa Bałdyga, rzecznik prasowy Strabag Sp. z o.o. - Także wykonywany jest ustrój nośny estakady przy ul. Hangarowej, montaż zbrojenia i przygotowanie do betonowania.

Wykonano podbudowy oraz warstwę wiążącą na dojazdach do estakady w ul. Hangarowej. Odbywają się również roboty związane z montażem torowiska na ul. Hangarowej.

Trwa również montaż zbrojenia kładki dla pieszych na przystanku "Lotnisko". Ułożono także warstwę tłucznia i tory na odcinku od Basenu Górniczego do kładki "Lotnisko". W ramach prac zabetonowano wiadukt i kładkę technologiczną przy ul. Batalionów Chłopskich.

W najbliższym czasie rozpocznie się wykonywanie izolacji przeciwwilgociowej i zasypek za przyczółkami.

Dobiegają końca roboty wykończeniowe na stacjach prostownikowych Jasna i Eskadrowa. Wkrótce nastąpi montaż wyposażenia elektroenergetycznego tych stacji. Stacja prostownikowa Gdańska 2 jest w stanie surowym.

Rozpoczęto roboty wykończeniowe oraz wykonywanie fundamentów pod transformatory. Na ukończeniu są roboty związane z wykonywaniem przebudowy kanalizacji deszczowej, sieci gazowej i sieci elektroenergetycznej. Trwają roboty związane z przebudową kanalizacji sanitarnej w ul. Batalionów Chłopskich.

Lada dzień ma być też znany harmonogram prac przy przesuwaniu zabytkowej willi przy ulicy Batalionów Chłopskich 61.

Szczeciński Szybki Tramwaj to bezkolizyjne połączenie tramwajowe o długości 4 km, łączące prawo- i lewobrzeżną część miasta.

Inwestycja ma na celu skrócenie czasu dojazdu z osiedli położonych na prawym brzegu Szczecina do centrum miasta i innych lewobrzeżnych dzielnic, a także polepszenie dojazdu do planowanych terenów inwestycyjnych.

Inwestycja ma zostać zakończona do wiosny 2015 roku i będzie kosztowała ponad 165 mln PLN brutto.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński