Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec rekrutacji do przedszkoli i podstawówek

Archiwum
Archiwum
W ubiegłym tygodniu zakończył się nabór do publicznych przedszkoli i szkół podstawowych na rok szkolny 2014/2015.

Od września naukę w I klasie rozpoczną dzieci urodzone w 2007 roku (siedmiolatki) oraz urodzone od 1 stycznia do 30 czerwca 2008 roku (sześciolatki). Dziecko urodzone od 1 lipca do 31 grudnia 2008 roku na wniosek rodziców może rozpocząć naukę w szkole podstawowej. Jeśli rodzice się na to nie zdecydowali, dziecko będzie kontynuować przygotowanie przedszkolne w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkołach.

Miastu zależy na tym, żeby rodzice podjęli decyzję już teraz, żeby dzieci nie powtarzały nauki w przedszkolu. Dzięki temu będzie wiadomo, ilu jest uczniów i jak ich przydzielić do klas, żeby były w podobnym wieku, czyli siedmiolatki razem i sześciolatki razem.

Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły mają dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły, a dzieci spoza obwodu będą przyjmowane tylko w przypadku wolnych miejsc.

Przydział uczniów do klas będzie dokonywany ze względu na rok i miesiąc urodzenia, poczynając od uczniów najmłodszych, aby dzieci w klasie były w zbliżonym wieku. W wyjątkowych przypadkach na wniosek rodziców dyrektor szkoły może przyjąć ucznia do klasy I odstępując od tej zasady.

W tej chwili w Szczecinie jest 40 publicznych szkół podstawowych. Rejonami nie są objęte dwie szkoły o profilu sportowym oraz jedna szkoła muzyczna.

Ze względu na obowiązek szkolny , w szkołach podstawowych będzie około 1200 więcej uczniów.
Teraz w szkołach i przedszkolach będą się odbywać komisje rekrutacyjne, które zdecydują o przyjęciu dzieci. Wyniki naboru poznamy 9 kwietnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński