Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie powstaną nowe stoiska handlowe

Marek Jaszczyński
Tak będą wyglądały stoiska handlowe w rejonie drugiej bramy cmentarnej. Boksy będą miały wymiar 2,5 m na 2,5 m. Tylko pięciu kupców z dotychczasowych kilkunastu będzie mogło je objąć.
Tak będą wyglądały stoiska handlowe w rejonie drugiej bramy cmentarnej. Boksy będą miały wymiar 2,5 m na 2,5 m. Tylko pięciu kupców z dotychczasowych kilkunastu będzie mogło je objąć. Wizualizacja ZUK
Żeby nadal sprzedawać kwiaty i znicze przedsiębiorcy staną do przetargu. Uporządkowany został bowiem handel przed Cmentarzem Centralnym w rejonie drugiej bramy.

Kupcy muszą opuścić dotychczasowe miejsca z uwagi na to, że na ulicy Ku Słońcu powstanie droga dla rowerów. Zakład Usług Komunalnych zaproponował budowę pięciu stanowisk do handlu zniczami i kwiatami na terenie nekropolii. Stanowiska mają nawiązywać wyglądem do architektury cmentarza. O tym, kto obejmie te miejsca ma zdecydować przetarg. Pozostali handlowcy będą mogli się przenieść na parking przy ul. Ku Słońcu. Według danych ZUK, zgodę na zajęcie pasa drogowego, a tym samym na handlowanie ma 18 podmiotów.

Sprawę dyskutowali radni z komisji do spraw gospodarki komunalnej. Wśród rajców nie było jednomyślności, co do propozycji ZUK.

- Cmentarz to nie jest miejsce handlu, tylko pochówku - mówił Władysław Dzikowski, radny klubu Szczecin dla Pokoleń. - Odwiedzają nas turyści, a te stoiska handlowe to są takie "kible"!

W czasie dyskusji nie brakowało też innych barwnych określeń dotyczących kramów na cmentarzu.

- Nie życzyłabym sobie, żeby to wyglądało jak na jarmarku w Teheranie - stwierdziła Grażyna Zielińska, radna PO.

Leszek Duklanowski, radny PiS zauważył, że na cmentarzu musi być możliwość kupienia kwiatów i zniczy.

- Nie wyobrażam sobie, żeby nie było handlu - uzasadniał.

ZUK przedstawiając pomysł argumentował, że ma wstępnie zgodę Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków na inwestycję.

- Stoiska będą wykonane z wysokiej jakości materiałów - zapewnia Andrzej Sumisławski, dyrektor ZUK. - Jeden podmiot będzie mógł wynająć tylko jedno stanowisko. Budowę stoisk sfinansują zwycięzcy przetargu. Koszt jednego to około osiem tysięcy złotych.

Radni ostatecznie przegłosowali pomysł przedstawiony przez ZUK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński