To ponad 4 kilometry toru pojedynczego. Prace obejmą odcinek od około 80 metrów za mostem Długim aż do pętli na Basenie Górniczym.
- To ogłoszenie o wykonaniu robót - mówi Krystyna Gawrońska, dyrektor ds. inwestycji TS. - Prace obejmą przebudowę torowisk wraz z siecią trakcyjną. Roboty obejmą także pętlę na Basenie Górniczym, która uzyska połączenie z powstającą trasą Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.
Remont obejmie również obiekty znajdujące się na pętli. Wykonawca będzie miał 270 dni na zrealizowanie zadania. Otwarcie ofert nastąpi 7 lutego 2014 roku. Głównym kryterium oceny ofert będzie najniższa cena.
To dobra wiadomość. Torowisko, szczególnie na krótkim odcinku w rejonie mostu Portowego, jest zniszczone. A po tej linii kursują niskopodłogowe swingi na linii 7 i 8.
Inwestycja odbywa się w ramach program "Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie". Projekt zakłada przebudowę najbardziej zniszczonych odcinków szczecińskich torowisk wraz z modernizacją i rozbudową sieci trakcyjnych, modernizacją i rozbudową stacji prostownikowych, sygnalizacji świetlnej oraz dostosowanie ich do potrzeb kursowania nowoczesnego taboru.
Szczecin planuje do 2015 r. przeznaczyć łącznie ponad 273 mln zł na modernizację torowisk tramwajowych i zajezdni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?