Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najnowocześniejsze autobusy pojadą ze Szczecina do Polic [zdjęcia]

Piotr Jasina [email protected]
Nowe zastąpią najbardziej wysłużone autobusy MAN, kupione przez spółkę w roku 1998. Przejechały już ponad 1,5 mln kilometrów przewożąc pasażerów.
Nowe zastąpią najbardziej wysłużone autobusy MAN, kupione przez spółkę w roku 1998. Przejechały już ponad 1,5 mln kilometrów przewożąc pasażerów. Piotr Jasina
Od środy na linii 107 kursującej między Policami a Szczecinie pojawią się nowe autobusy marki MAN, najnowocześniejsze w komunikacji publicznej. Zakupił je policki przewoźnik.

Nowoczesne autobusy na trasie Szczecin - Police

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w siedzibie Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego oficjalnie zaprezentowano nam 4 nowe MAN-y, 3 przegubowe (Lion's City A23) oraz jeden krótki (Lion's City A21). Uczestniczyli w niej także udziałowcy spółki, Władysław Diakun burmistrz Polic (gmina posiada 58 proc. udziałów) oraz Andrzej Grabiec, dyrektor Wydziału Gospodarki komunalnej i Ochrony Środowiska szczecińskiego magistratu (miasto Szczecin posiada ok. 42 proc. udziałów).

Kontrakt przetargu, który wygrał przedstawiciel MANa, opiewa na kwotę prawie 5,16 mln zł.

- Autobusy zakupiliśmy z własnych funduszy - podkreśla Kazimierz Trzciński, prezes SPPK. - Jeden autobus przegubowy kosztował nas prawie 1,4 mln zł netto, autobus solowy to koszt ponad 996 tys, zł netto.

Grzegorz Ufniarz, szef Działu Przewozów polickiej spółki podkreślił, że są to najnowocześniejsze autobusy, jakie od środy będą jeździć w Policach i Szczecinie.

- Przegubowe autobusy od środy pojawią sie na trasach linii 107 - dodaje Ufniarz. - Krótszy MAN najpóźniej od czwartku będzie jeździł na liniach 101, 103 i 106.

Pasażerowie będą mieli w tych pojazdach komfortowe warunki. Posiadają całopojazdową klimatyzację. W długich autobusach wewnątrz jest zainstalowany monitoring z 5 kamer. Dwie są na zewnątrz, z tyłu i z przodu pojazdu.

Wewnątrz są elektroniczne tablice informuje o numerze linii, przystankach, także jest wyświetlacz dla osób niedowidzących. Pasażerowie o zbliżających się przystankach dowiadują się także z nagrań fonicznych.

- Są udogodnienia dla niepełnosprawnych i osób starszych - dodaje Grzegorz Ufniarz. - Podłogi sa obniżane, jest rampa podjazdowa dla wózków inwalidzkich. Bezpieczeństwo pasażerów zwiększa system zapobiegający przytrzaśnięciu drzwiami, hamulec blokujący podczas postoju z otwartymi drzwiami.

Pojazdy posiadają najnowocześniejszy system stabilizacji i poziomowania autobusu (ECAS) - system po każdym pochyleniu, np. przy zakręcie, momentalnie przywraca poziom autobusu. Spełniają najostrzejsza obowiązującą normę emisji spalin EEV(Euro 5).

- Zadbaliśmy też o kokpit, który jest miejscem pracy kierowcy pracującego często ponad 9 godzin oraz o ergonomiczny pulpit - dodaje. - Pojazd ma również nowoczesny fotel regulowany we wszystkich płaszczyznach, podgrzewany i wentylowany z podłokietnikiem.

Spółka posiada obecnie 56 autobusów miejskich. Trzynaście z nich to autobusy marki Solaris, pozostałe 43 autobusy to MAN-y. Spośród całego taboru 52 to autobusy niskopodłogowe, przeznaczone do przewozu pasażerów niepełnosprawnych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński