Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pierwsza na świecie metoda rehabilitacji dzięki grom komputerowym

Paulina Targaszewska [email protected]
Testowana metoda rehabilitacji jest bezbolesna. W trakcie treningów pacjent gra w specjalne gry. Na zdjęciu pomysłodawczyni  wykorzystaniaEEGBiofeedback do rehabilitacjichorych na SM Agata Tarnowska, w towarzystwie Marzeny Gądek ze szczecińskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego
Testowana metoda rehabilitacji jest bezbolesna. W trakcie treningów pacjent gra w specjalne gry. Na zdjęciu pomysłodawczyni wykorzystaniaEEGBiofeedback do rehabilitacjichorych na SM Agata Tarnowska, w towarzystwie Marzeny Gądek ze szczecińskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego Sebastian Wołosz
Lepsza koordynacja ruchowa, brak zmęczenia i dobry nastrój - to rezultaty pierwszej na świecie metody rehabilitacji osób cierpiących na SM wykorzystywanej w Szczecinie.

- Odkąd biorę udział w treningach EEG Biofeedback czuję się dużo lepiej - mówi Marzenna Gądek ze szczecińskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego. - Mój mózg pracuje sprawniej. Praca przy komputerze, która wcześniej zajmowała mi dwa tygodnie, teraz zajmuje raptem dwa dni.

Podobne, pozytywne efekty widzą także inni uczestnicy treningów.

- Wiele osób odczuwa poprawę nastroju - mówi pani Marzenna. - Wśród nich jest pani, która często, nagle zasypiała w trakcie rozmowy. Teraz już się to jej nie zdarza.

Wszystko za sprawą innowacyjnego wykorzystania metody EEG Biofeedback do rehabilitacji osób chorych na stwardnienie rozsiane. A co to takiego i na czym polega?

Chory przez 40 tygodni bierze udział w specjalnych treningach. Sesja trwa 30 minut. W jej trakcie pacjent jest podłączany elektrodami do głowicy i dalej do specjalnego komputera z dwoma monitorami. Na jednym monitorze wyświetla się gra. Pacjent kieruje nią, wykonuje zadania tylko i wyłącznie za pomocą mózgu. Komputer analizuje dane i sygnały wysyłane przez mózg badanego, a wyniki wyświetla na monitorze znajdującym się obok. Widzimy je za pomocą wykresów przedstawiających fale mózgowe badanego.

Gier jest do wyboru ok. 30. Wśród nich np. "Krówka", czyli gra, w której badany musi siłą umysłu "przyciągnąć" krowę i przytrzymać jak najbliżej monitora. Jeśli się uda oznacza to, że osoba grająca jest skupiona.

Więcej na ten temat w poniedziałkowym, papierowym wydaniu Głosu Szczecińskiego oraz w e-wydaniu "Głosu"

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński