- Nadal trwa pierwszy etap - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes spółki "Tramwaje Szczecińskie". - Opóźnienia wynikają z tego, że jeden z potencjalnych wykonawców został wezwany do uzupełnienia dokumentacji, następnie podjęliśmy decyzję o jego wykluczeniu. Jednak hiszpański CAF odwołał się od tej decyzji. Odwołanie uznaliśmy.
W grze o kontrakt na wykonanie 22 niskopodłogowych wagonów są więc nadal cztery firmy. Wnioski o udział w przetargu tramwajów złożyły cztery firmy: bydgoska Pesa (swingi z Bydgoszczy jeżdżą po Szczecinie), Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania (po stolicy Wielkopolski jeździ 45 niskopodłogowych tramwajów solaris tramino tej firmy) oraz czeska Skoda (48 składów skody 16 T i 19T jeździ po Wrocławiu). Czwartym wnioskodawcą jest Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, to hiszpańska firma z siedzibą w Beasain.
W drugim etapie do wykonawców zostanie przesłana specyfikacja taboru, jaki chcą zamówić Tramwaje Szczecińskie.
Tramwaje, które zamówi szczecińska spółka mają być jednoprzestrzenne i całkowicie niskopodłogowe. Długość wagonu powinna wynosić maksymalnie do 32 m, szerokość od 2,3 do 2,4 metra, a całkowita pojemność jednego tramwaju musi wynosić minimum 200 osób, przy co najmniej 40 stałych miejscach siedzących.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?