Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wagon - widmo, czyli rezerwacja biletu w Intercity

MAREK JASZCZYŃSKI
Zamiast ułatwienia naszego Czytelnika spotkała przykra niespodzianka - wykupił rezerwację, ale wagonu i miejsca o takim numerze nie był
Zamiast ułatwienia naszego Czytelnika spotkała przykra niespodzianka - wykupił rezerwację, ale wagonu i miejsca o takim numerze nie był
To była wyjątkowa podróż dla naszego Czytelnika. Kupił miejscówkę do pociągu z Warszawy do Świnoujścia. Problem w tym, że kasa sprzedała rezerwację do wagonu, którego nie było.

Gdzie szukać informacji dotyczącej rezerwacji

Gdzie szukać informacji dotyczącej rezerwacji

Więcej informacji dotyczących obowiązkowej rezerwacji miejsc oraz rozkładu jazdy można znaleźć na stronie internetowej www.intercity.pl oraz w punktach informacyjnych.

Osoby nie posiadające dostępu do internetu mogą uzyskać informacje dzwoniąc pod numer Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (dla abonentów TP SA, koszt: 1,29 zł brutto za minutę), (22 / 42) 19 436 - dla abonentów wszystkich operatorów) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych).

Od 1 czerwca 2012 PKP Intercity zwiększył liczbę pociągów objętych całkowitą rezerwacją miejsc. Większość z nich to połączenia nocne, kursujące w długich relacjach.

- W sumie, pasażerowie 82 pociągów TLK wykupując miejscówkę będą mieli gwarancję miejsca siedzącego - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Obowiązkowa rezerwacja miejsc funkcjonuje już we wszystkich pociągach kategorii Express (Ex) oraz Express Intercity (EIC), a od 1 czerwca 2011 roku również w pierwszej klasie TLK.

Jak system funkcjonuje w praktyce przekonał się pan Łukasz.

- Sytuacja przykra, ale prawdziwa, bo piszę prosto z pociągu - otrzymaliśmy maila od naszego Czytelnika. - Pociąg relacji WarszawaŚwinoujście o godz. 22:55 z Centralnego w Warszawie ma od 1 czerwca rezerwacje miejsc. Szkoda tylko, że na wagony widmo. Rezerwacja na dwa miejsca w wagonie 20, którego nie ma na żadnych planach w Intercity. Praktycznie wagonu też nie ma i konduktor pozwolił wszystkich usiąść w wagonie 23. Gorzej jak ktoś ma tutaj rezerwację - lekko się zdziwi. Jak tak ma wyglądać PKP na EURO to współczuję obcokrajowcom, którzy na pewno będą zdezorientowani.

Otrzymaliśmy wyjaśnienie ze strony spółki.

- Niestety, doszło do błędnego zakodowania w systemie sprzedaży terminu kursowania wagonu, w którym wspomniany w wiadomości pasażer miał wykupione miejsce (w tym terminie wagon ten nie kursował) - tłumaczy Beata Czemerajda z Zespołu ds. Relacji z Mediami PKP Intercity S.A. - Błąd systemu został wykryty jeszcze przed przejazdem pociągu i dla tych osób, które miały wykupione miejscówki zarezerwowano miejsca w innych wagonach. Za niedogodności na jakie nasi pasażerowie zostali narażeni pragniemy serdecznie przeprosić.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński