Gdzie szukać informacji dotyczącej rezerwacji
Gdzie szukać informacji dotyczącej rezerwacji
Więcej informacji dotyczących obowiązkowej rezerwacji miejsc oraz rozkładu jazdy można znaleźć na stronie internetowej www.intercity.pl oraz w punktach informacyjnych.
Osoby nie posiadające dostępu do internetu mogą uzyskać informacje dzwoniąc pod numer Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (dla abonentów TP SA, koszt: 1,29 zł brutto za minutę), (22 / 42) 19 436 - dla abonentów wszystkich operatorów) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych).
Od 1 czerwca 2012 PKP Intercity zwiększył liczbę pociągów objętych całkowitą rezerwacją miejsc. Większość z nich to połączenia nocne, kursujące w długich relacjach.
- W sumie, pasażerowie 82 pociągów TLK wykupując miejscówkę będą mieli gwarancję miejsca siedzącego - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Obowiązkowa rezerwacja miejsc funkcjonuje już we wszystkich pociągach kategorii Express (Ex) oraz Express Intercity (EIC), a od 1 czerwca 2011 roku również w pierwszej klasie TLK.
Jak system funkcjonuje w praktyce przekonał się pan Łukasz.
- Sytuacja przykra, ale prawdziwa, bo piszę prosto z pociągu - otrzymaliśmy maila od naszego Czytelnika. - Pociąg relacji WarszawaŚwinoujście o godz. 22:55 z Centralnego w Warszawie ma od 1 czerwca rezerwacje miejsc. Szkoda tylko, że na wagony widmo. Rezerwacja na dwa miejsca w wagonie 20, którego nie ma na żadnych planach w Intercity. Praktycznie wagonu też nie ma i konduktor pozwolił wszystkich usiąść w wagonie 23. Gorzej jak ktoś ma tutaj rezerwację - lekko się zdziwi. Jak tak ma wyglądać PKP na EURO to współczuję obcokrajowcom, którzy na pewno będą zdezorientowani.
Otrzymaliśmy wyjaśnienie ze strony spółki.
- Niestety, doszło do błędnego zakodowania w systemie sprzedaży terminu kursowania wagonu, w którym wspomniany w wiadomości pasażer miał wykupione miejsce (w tym terminie wagon ten nie kursował) - tłumaczy Beata Czemerajda z Zespołu ds. Relacji z Mediami PKP Intercity S.A. - Błąd systemu został wykryty jeszcze przed przejazdem pociągu i dla tych osób, które miały wykupione miejscówki zarezerwowano miejsca w innych wagonach. Za niedogodności na jakie nasi pasażerowie zostali narażeni pragniemy serdecznie przeprosić.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?