Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tajemniczy Szczecin na fali i na spacer. Promocja na targach turystycznych

Emilia Chanczewska
Stanowisko zachodnipomorskiego na targach w Berlinie. Przedstawiciele Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej rozdawali materiały promocyjne
Stanowisko zachodnipomorskiego na targach w Berlinie. Przedstawiciele Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej rozdawali materiały promocyjne Emilia Chanczewska
W niedzielę wieczorem zakończyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin 2012. Pomorze Zachodnie pokazało światu wszystko, co ma najlepsze: morze, jeziora, zabytki, jachty i pola golfowe.

Od 7 do 11 marca w Berlinie odbywały się największe na świecie i najbardziej prestiżowe targi turystyczne. Było ponad 10 000 stoisk, związanych z branżą turystyczną, z 200 krajów. Partnerem tegorocznych targów był Egipt. Polska i Ukraina postawiły na EURO 2012. Na stanowisku ukraińskim stanęła atrapa stadionu, można też było pograć w piłkarzyki. Na polskim było interaktywne stoisko z imitacją murawy, gdzie można było pograć oryginalną piłką, zobaczyć pamiątki polskich piłkarzy, zrobić sobie zdjęcie wkomponowane w jeden z polskich stadionów.

Na targach nie zabrakło stoiska regionu zachodniopomorskiego ze Szczecinem, Koszalinem, Stargardem, Międzyzdrojami i Wolinem.

- Mamy bardzo dobrą lokalizację, przy głównym wejściu, wiele osób zaczyna zwiedzanie od nas - opowiadał Michał Sutyła z zarządu Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Jesteśmy od rana oblegani. Firmy przychodzą z propozycjami nowoczesnych form promocji, w radio, telewizji, w internecie. Powstaje mnóstwo portali, na których można umieszczać filmy, także panoramiczne.

Region podzielony był na część nadmorską i pozostałą.

- Oprócz morza i jezior, pokazujemy nasze szlaki kajakowe, pola golfowe - wymienia Michał Sutyła. - Bazujemy głównie na wydawnictwach urzędu marszałkowskiego i ZROT-u.

Szczecin na fali, Szczecin na spacer i tajemniczy Szczecin, to hasła promocyjne, którymi zachęcał do odwiedzin urząd miasta.

- Promujemy przede wszystkim finał regat The Tall Ships Races, Dni Morza, Floating Garden - mówią Jagoda Kimber i Robert Grabowski z biura promocji urzędu miasta Szczecin. - Hasło na ten rok, to "Odkryj Szczecin na dobre". Nasze stoisko się wyróżnia, bo mamy aplikację w technologii rozszerzonej rzeczywistości. Prowadzimy konkurs, w którym do wygrania jest weekend w hotelu Radisson i Baltica Wellness& SPA. Chwalimy się też kinem Pionier i powstającą filharmonią.

Urzędnicy rozdali setki koszulek promujących wydarzenia w Szczecinie, wręczali także torby, smycze, długopisy.

Staromiejską Trasę Turystyczną, bazę restauracyjną, hotelową i agroturystykę, szkołę jazdy konnej i wydarzenia w mieście promował Koszalin. Stargard chwalił się 24 zabytkami z Gwiazdozbioru Gotyku. Mieszkańców południa kraju zachęcał do zrobienia w Stargardzie przystanku w drodze nad morze.

Czytaj e-wydanie »

Zaplanuj wolny czas - koncerty, kluby, kino, wystawy, sport

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński