Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Zamiast podręczników mają iPady [foto, film]

Małgorzata Klimczak
35 uczniów Szkół Prywatnych Piwoniego uczy się na iPadach. To nowy sposób na uatrakcyjnienie i przyspieszenie zajęć lekcyjnych.

iPady zamiast podręczników w szkole w Szczecinie

Nie ma książek na stołach, nie ma kartek na kartkówkach, nie ma map, tablic, ani plansz na ścianach. Uczniowie wchodzą do klasy, wyciągają przedmiot wielkości zeszytu i czekają az nauczyciel poda stronę z podręcznika. Tak wyglądaja lekcje w klasach pierwszych w Prywatnym Gimnazjum Piwoniego.

Projekt iPad w Szkołach Leonarda Piwoni rozpoczął się w tym roku szkolnym. IPad zastąpi podręczniki od roku szkolnego 2011/2012 w klasach pierwszych gimnazjum.

- IPad zastępuje całkowicie tradycyjne prowadzenie zajęć - mówi Daniel Makus, wicedyrektor szkoły. - Lekcja jest o wiele szybsza. Możemy zrobić 3 lekcje w jednej.

Aplikacje na iPada pomagają w nauce zarówno w sali lekcyjnej, jak i poza nią. Od interaktywnych lekcji, poprzez pomoce naukowe, aż po aplikacje użytkowe. Każdy uczeń otrzymał specjalnie przygotowane podręczniki do klasy pierwszej gimnazjum. Nauczyciele przekazali uczniom własne materiały autorskie do nauczania wszystkich przedmiotów w formacie pdf. Przez jedno kliknięcie uczniowie otrzymują arkusze pracy, które wcześniej trzeba było kserować.

W projekcie bierze udział 35 uczniów z dwóch klas pierwszych gimnazjum. Przez tydzień podczas obozu integracyjnego szkolili sie w obsłudze tego urządzenia.

- Fajne jest to, że mamy mniej rzeczy do noszenia w plecaku do szkoły - mówi Mateusz Miluski, uczeń I klasy. - Kiedy poznawaliśmy obsługę iPadów, niektóre rzeczy były trudne, ale udało się. Minusem jest to, że oczy się szybciej męczą, szczególnie jak ktoś ma wadę wzroku. Poza tym wszystko jest lepsze.

Uczniowie mogą korzystać z urządzeń przy odrabianiu prac domowych, sporządzaniu notatek lub nauce do egzaminów. Nauczyciele mają do dyspozycji aplikacje pomagające w prowadzeniu lekcji, monitorowaniu postępów i organizacji pracy.

- Najbardziej mi się podoba to, że jest dostęp do wszystkich aplikacji - mówi Karol Barzyk, uczeń. - Możemy łatwo zaglądać do podręczników, poruszać się po poszczególnych stronach. W lekturach możemy wyszukiwać konkretne frazy w tekście. Mamy też dostęp do internetu i możemy logowac się do dziennika. Na iPadach możemy też pisać kartkówki. Mamy aplikacje do języków obcych, do muzyki.

IPady zakupili rodzice uczniów. Jeżeli kogoś na to nie stać, opłata jest rozłożona na trzy lata.
Patronat nad tym projektem objął Uniwersytet Szczeciński. Przez trzy lata pracownicy Instytutu Pedagogiki będą obserwować jak praca z ipadem wpływa na naukę.

- IPad jest jednym ze środków dydaktycznych, który może być wykorzystywany jak komputer czy inne środki - mówi prof US Elżbieta Perzycka. - Ta szkoła wybrała akurat iPad celem wzbogacenia zajęć.

Nauczyciele otrzymali iPady w kwietniu, żeby się przygotować do zajęć. Uczniowie przyswoili sobie obsługę iPada podczas tygodniowego obozu integracyjnego na początku września. Czy ten środek dydaktyczny okaże się potrzebny w szkole czy nie okaże się po naszych badaniach.

W przyszłym roku iPady będą miały I klasy liceum.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński