Uczniowie rozpoczęli pisanie o godz. 20 w piątek, a zakończyli o godz. 7 rano w sobotę. Uczestnicy dostawali do rozwiązania zadania otwarte, głównie oparte na logicznym myśleniu. - Maraton jest formą innego podejścia do matematyki - mówi Damian Filipek, uczestnik Maratonu. - Jest możliwością
sprawdzenia umiejętności przed maturą, ale także jest zabawą.
Zadania są na logikę. Nie trzeba być uczniem klasy o rozszerzonym profilu matematycznym, żeby je napisać. Wystarczy mieć świeży rozum, żeby je zrozumieć.
Agnieszka Krawczyk jest w klasie maturalnej. Stwierdziła, że ma ostatnią szansę, żeby spróbować sił w Maratonie. - Pomyślałam, że to może być ciekawe. Zależało mi, żeby się sprawdzić i poznać ten przedmiot od innej strony - mówi Agnieszka. - Zadania nie były trudne, ale trzeba było się nad nimi zastanowić.
Najwięcej punktów w Maratonie zebrali Piotr Stawicki, Piotr Skoczylas i Aleksander Felisiak. Pomysł Maratonu powstał 3 lata temu. Impreza wpisała się w kalendarz szkoły. Zadania układają uczniowie, a nad wszystkim czuwa nauczycielka matematyki Beata Chmiel.
- Myślę, że to jest dobra forma sprawdzianu, która pozwala uczniom kształcić umiejętność logicznego myślenia, formułowania wniosków opartych na logicznym myśleniu, pozwala być kreatywnym i uczy pracy zespołowej - mówi Jolanta Jastrzębska, dyrektor II LO. - Maraton to także okazja, żeby poznać ludzi ze szkoły - mówi Weronika Przybylska, wiceprzewodnicząca Samorządu Uczniowskiego. Na pewno większość jest z klas matematycznych, ale są tu też ludzie, którzy chcą inaczej spędzić wieczór.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?