Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogą ekspresową od wczoraj jeździmy już do Gorzowa

pit
Fot. Andrzej Szkocki
Nie było uroczystego otwarcia, ale wbrew wcześniejszym zapowiedziom możemy już dojechać ze Szczecina do Gorzowa drogą ekspresową.

Parametry techniczne całego odcinka Szczecin - Gorzów Wielkopolski

Parametry techniczne całego odcinka Szczecin - Gorzów Wielkopolski

Klasa drogi: S
Kategoria ruchu: KR6
Szerokość pasów ruchu : 2 x 3.5 m
Szerokość pasa awaryjnego: 2.5 m
Szerokość pasa dzielącego: 4.0 m
Węzły: 4
Obwody utrzymania: 2
Wiadukty łącznie: 82
Przejścia dla zwierząt dużych: 30
Przepusty dla zwierząt małych i płazów: 120
zbiorniki retencyjno - infiltracyjne: 15
zbiorniki retencyjno odparowujące: 91
Drogi dojazdowe: 99,4 km

Wczoraj wieczorem został udostępniony dla ruchu odcinek drogi ekspresowej S3 od węzła Myślibórz do Gorzowa Wielkopolskiego o długości 26,7 kilometra.

- Jest to ostatni odcinek drogi S3 między Szczecinem, a Gorzowem Wielkopolskim oddawany do ruchu, wcześniej w maju i październiku tego roku zostały otwarte odcinki od podszczecińskiego węzła Klucz do węzła Myślibórz - przypomina Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Genralnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad. - Kierowcy mogą już więc korzystać z całej "ekspresówki" łączącej województwa zachodniopomorskie i lubuskie, która liczy ponad 81 kilometrów długości.

Realizacja największej inwestycji drogowej w północno - zachodniej Polsce rozpoczęła się w 2008 roku. Roboty realizowała firma Berger Bau.

- Trasa posiada na całym odcinku dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasem awaryjnym - dodaje Grzeszczuk. - Droga jest wygrodzona siatkami od otaczającego terenu, dzięki temu zostało zminimalizowane ryzyko zderzeniem z dziką zwierzyną.

Odwodnienie ze zbiornikami retencyjno odparowującymi i retencyjno infiltracyjnymi, osadniki pisaku i materiałów ropopochodnych, oraz pełna kanalizacja deszczowa na niektórych odcinkach gwarantuje, że zanieczyszczenia z drogi nie przedostaną się do wód gruntowych.

- Dzięki tej inwestycji uciążliwy ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z miejscowości położonych przy szlaku dawnej krajowej "trójki", skróci się również czas przejazdu tą ważną trasą o znaczeniu międzynarodowym oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu drogowego - dodaje.

Koszt budowy odcinka od węzła Myślibórz do Gorzowa Wielkopolskiego wyniósł 581 milionów złotych, cały projekt Szczecin Gorzów Wielkopolski kosztował ponad 2,2 miliarda złotych.

Inwestycja powstała przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Wiadomości Szczecin - dodaj kanał RSS i bądź na bieżąco

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński