Gimnazjaliści pierwszego dnia rozwiązywali zadania z przedmiotów humanistycznych, pisali o wybitnych Polakach
W tym roku w Szczecinie w próbnym egzaminie bierze udział ponad 2 800 uczniów z 42 szkół.
Arkusz z przedmiotów humanistycznych składał się z 12 stron i zawierał 31 pytań otwartych i zamkniętych. Temat przewodni tego egzaminu to "Pomniki" - uczniowie zapoznawali się z różnymi tekstami, które poruszały ten właśnie temat i odpowiadali na zamieszczone do nich pytania dotyczące historii, sztuki, literatury. Gimnazjaliści przygotowywali także tekst ogłoszenia o konkursie na projekt pomnika znanego artysty oraz pisali rozprawkę na temat: "Który wybitny Polak żyjący w XX/XXI wieku zasługuje na pamięć potomnych?".
Kacper Misiun z Gimnazjum nr 32 z Oddziałami Dwujęzycznymi przy ZSO nr 2 w Szczecinie jest najlepszy z historii w swojej klasie, więc nie miał problemu z testem.
- Z przedmiotów humanistycznych czuję się bardzo pewnie i test poszedł mi dobrze - mówi Kacper. - Lubię historię i chciałbym w przyszłości zostać historykiem. Kinga Bobrowska pisała o Janie Pawle II. - Temat rozprawki bardzo mnie zaskoczył - mówi Kinga. - Nie spodziewałam się, że można powiązać temat pomników z wybitnym Polakiem. Dzięki temu mogłam jednak podać przykłady i argumenty, które znają wszyscy, na przykład wadowickie kremówki, o których wspomniałam.
Dziś o godz. 9 uczniowie pisali egzamin z części matematyczno-przyrodniczej, a w piątek czeka ich egzaminz języków obcych.
Egzamin gimnazjalny 2010: Pytania i odpowiedzi: część humanistyczna, matematyczno - przyrodnicza i językowa
Czwartek 16.12.2010 - PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY Z OPERONEM - CZĘŚĆ MATEMATYCZNA
Test matematyczno-przyrodniczy - grudzień 2010
Zadania:
1. C
2. A
3. D
4. C
5. D
6. B
7. C
8. A
9. C
10. B
11. D
12. A
13. D
14. B
15. C
16. A
17. D
18. A
19. B
20. C
21. A
22. D
23. D
24. B
25. D
26.
1. Ca wapń
2. Si krzem
3. Ne neon
27.
H3PO4 kwas fosforowy (V)
29.
O braku lodowców górskich w Tatrach zdecydowały szczyty o stromych stokach o wąskich dolinach, na których nie może się utrzymać.
30.
Zależność wprost proporcjonalna.
31.
1. mała ilość energii słonecznej
2. mrozy i silne wiatry
3. niewielka aktywność mikroorganizmów
32.
Tę samą funkcję przedstawiają opisy I i III
33.
X - ilość kursów ciężarówki o większej ładowności
3x - ilość kursów ciężarówki o mniejszej ładowności
4*3x+7x = 95
12x+7x=95
19x=95/19
x=5
3x=15
Odp. Cięzarówka o ładowności 7t wykonała 5 kursów, a mniejsza z nich 15 kursów.
34.
x - ilość wody
x+10%x =1,1x - objętość lodu otrzymana z x wody
1,1x = 1m3 1m3=1000 dm3=1000l
1,1x=1000l/1,1
x=909,1 l
Odp. Aby uzyskać m3 lodu należy zamrozić ok. 909,1 l wody
35.
118 g
36.
Promień wynosi 13 cm, a obwód ∆ ABC 2(17+2√30) cm
Odpowiedzi uzyskaliśmy dzięki uprzejmości Gimnazjum nr 29 w Szczecinie. Dziękujemy!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?