Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będziemy mieć Europę w autobusach. Na szczecińskich drogach pojawi się 50 nowych pojazdów

Maciej Janiak [email protected]
– Od tego momentu będziemy mogli wejść w cywilizowany cykl wymiany autobusów i każdego roku kupować od sześciu do ośmiu nowychpojazdów – mówi Włodzimierz Sołtysiak, szef spółki autobusowej z Dąbia.
– Od tego momentu będziemy mogli wejść w cywilizowany cykl wymiany autobusów i każdego roku kupować od sześciu do ośmiu nowychpojazdów – mówi Włodzimierz Sołtysiak, szef spółki autobusowej z Dąbia. Fot. Marcin Bielecki
20 nowych pojazdów we wrześniu i 30 w przyszłym roku. Dzięki temu Szczecin ma szansę zapewnić pasażerom najwygodniejszą komunikację autobusową w Polsce.

Obrazek z poniedziałkowego poranka: - Rano jechałem ze Słonecznego do pracy autobusem 71. W autobusie nie domykały się drzwi. Kierowca próbował na każdym przystanku zamykać je cztery lub pięć razy - relacjonuje drogę do pracy pan Krzysztof. - W końcu się przesiadłem i tak zrobili inni, kiedy zobaczyli nadjeżdżający autobus nr 65.

Mamy dobrą wiadomość dla pasażerów: koniec z autobusami, w których nie domykają się drzwi, a szyby nawet latem są zaparowane. Być może również koniec z utyskiwaniami pasażerów na stan szczecińskich autobusów.

Do przyszłego roku szczecińskie spółki autobusowe Klonowica i Dąbie wzbogacą się o prawie 50 nowych autobusów. Już we wrześniu spodziewany jest przyjazd 20 sztuk. Każda ze spółek otrzyma 10 solarisów, z klimatyzacją, monitoringiem i innymi udogodnieniami.

______________________________________________________________________________

Zobacz też: Kolej: Tańsze bilety na pociąg do Berlina
______________________________________________________________________________

W czerwcu spółki złożyły wnioski o unijne dofinansowanie zakupów autobusów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego i dzięki pomocy Urzędu Marszałkowskiego za ok. 18 mln zł każda spłaci zakupy już poczynione i częściowo za wrześniowe dostawy.

- Dzięki temu spółki będą mogły ogłosić przetargi na zakup kilkunastu nowych autobusów każda - mówi osoba znająca kulisy umowy z Urzędem Marszałkowskim, która może już dziś zostanie podpisana.

Przewoźnicy się cieszą.

- Tylko i wyłącznie dzięki temu, że miasto w ciągu trzech lat zaangażowało się w komunikację autobusową, możliwe było osiągnięcie refundacji - cieszy się Włodzimierz Sołtysiak, szef SPA Dąbie. - Gdyby nie te pieniądze, które miasto w nas włożyło i zakupy, które zrobiliśmy dzięki temu, nie byłoby co refundować.

A teraz Szczecin ma szansę oferować najlepsze usługi dla mieszkańców. Żadne miasto w Polsce nie odnowiło taboru w tak krótkim czasie.

- Odbijamy się. Nadrabiamy w ciągu 3-4 lat zaległości i zaniedbania z lat kilkunastu - mówi Sołtysiak.

- Wchodzimy z jakością usług na poziom europejski - mówi uradowany Krzysztof Putiatycki, szef SPA Klonowica. - Realizujemy te zakupy i średni wiek naszego taboru spada do 8 lat. W Polsce dobry standard to wiek na poziomie lat 10.

W odstawkę pójdą zapewne najstarsze autobusy volvo i many.

Dla obu spółek, z których każda ma ok. 100 autobusów okres 3-4 lat to wymiana połowy taboru na nowe pojazdy. Ale jak tłumaczy Putiatycki pasażerowie odczują mocno poprawę, ponieważ z 80 pojazdów, które codziennie spółka wysyła na służbę, aż 60 proc. będzie miało mniej niż 10 lat.

- Wymiana połowy autobusów w tak krótkim czasie to niesamowity skok - podkreśla prezes Putiatycki. - Pasażerowie przesiadają się z pojazdów, które mają po 16-18 lat i po ponad milion przejechanych kilometrów.

Zobacz też: >>Tańsze bilety na pociąg ze Szczecina do Berlina

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński