Nowa ścieżka rowerowa w Stargardzie pozostawia wiele do życzenia

Dodano: 26 lipca 2010, 21:15

Nowa ścieżka rowerowa, która połączyła ulicę Szczecińską w Stargardzie z osiedlem Hallera nie wszystkim się podoba. Za często przecina jezdnie i nie wszędzie ma całkowicie obniżone krawężniki.
Na alei Żołnierza ścieżka raz przecina główną drogę. Kawałek dalej, na ulicy 9 Zaodrzańskiego Pułku Piechoty aż trzy razy.

Na alei Żołnierza ścieżka raz przecina główną drogę. Kawałek dalej, na ulicy 9 Zaodrzańskiego Pułku Piechoty aż trzy razy. (fot. Fot. Grzegorz Drążek)

Przeczytaj więcej

Są mieszkańcy, którzy uważają, że ścieżka biegnąca przez ulicę 9 Zaodrzańskiego Pułku Piechoty i aleję Żołnierza w Stargardzie mogłaby być bardziej przyjazna dla rowerzystów. Artykuł na ten temat na portalu Moje Miasto Stargard zamieścił internauta Michuss. Zwraca w nim uwagę na to, że w niektórych miejscach przy alei Żołnierza, gdzie ścieżka zbiega się z jednią, nie obniżono całkowicie krawężników.

– Do wyboru mamy albo co chwila podrywać przednie koło i balansować, żeby tylnym nie uderzyć z całej siły w przeszkodę, albo nieuchronne centrowanie kół – uważa internauta.

Inny problem zauważył przy drugiej ulicy.

– Droga wybudowana po stronie garaży stanowi główny ciąg spacerowy dla mieszkańców osiedla Zachód i ich czworonogów – alarmuje rowerzysta. – Taka sytuacja jest regułą, przejeżdżam tamtędy często i nie zdarzyło się, bym nie spotkał tam przynajmniej jednego czworonoga wraz z właścicielem.

Rowerzystom nie podoba się też to, że ścieżka często przecina jezdnie. Tylko na ulicy 9 Zaodrzańskiego Pułku Piechoty taka sytuacja ma miejsce trzy razy i rowerzysta raz jedzie po jednej stronie jezdni, za chwilę po drugiej, a obok przejeżdżają auta.

– Ścieżka rowerowa była projektowana z uwzględnieniem opinii rowerzystów – mówi Stanisław Kazimierski, inżynier miasta. – Projekt został przygotowany z zachowaniem standardów obowiązujących przy takich inwestycjach, nie udało się tylko zrobić nawierzchni asfaltowej. Inżynier miasta tłumaczy, że na ulicy 9 Zaodrzańskiego Pułku Piechoty nie było szans zrobić ścieżkę tak, by nie przecinała jezdni.

– Przy wyjazdach z garaży ścieżka nie mogła biec, bo nie pozwalają na to przepisy – mówi Stanisław Kazimierski. – Chciałoby się budować takie ścieżki całkowicie omijając jezdnie, ale w miastach jest to niemożliwe.

Czytaj więcej o:
  • ścieżka rowerowa stargard
  • rower stargard
  • stargard
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
alarm24 Kliknij i wyślij nam swojego newsa!
Najpopularniejsze

Czy obwodnica Stargardu poprawiła komunikację w mieście?

wyniki głosowania
Liczba głosów: 212.

Kontakt z reklamą »

Kontakt z redakcją »

Kontakt z marketingiem »

Zadzwoń 91 48 13 333

Napisz maila:

Jesteśmy też na:

Serwisy tematyczne

Serwisy społecznościowe

gs24 jest częścią grupy Media Regionalne

Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie zastrzegają, iż rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.gs24.pl jest dozwolone wyłącznie z zachowaniem warunków korzystania z treści. Jakiekolwiek użycie treści wykraczające poza ww. warunki jest zabronione bez pisemnej zgody Mediów Regionalnych i nabycia licencji. Sprawdź, w jaki sposób możesz uzyskać licencję na wykorzystanie treści.

Naruszenie tych zasad jest łamaniem prawa i grozi odpowiedzialnością karną.

Polityka dotycząca plików cookie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie. 2001-2014.