Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S3 ze Szczecina do Pyrzyc od dziś otwarta

Piotr Jasina
Na węźle Klucz kierowców przywita taki wiadukt w kształcie gotyckiego łuku. Cała konstrukcja pomostu wisi na 4 linach.
Na węźle Klucz kierowców przywita taki wiadukt w kształcie gotyckiego łuku. Cała konstrukcja pomostu wisi na 4 linach. Marcin Bielecki
Od dziś ze Szczecina do Pyrzyc możemy jeździć nową drogą ekspresową. To bardzo ważny fragment budowanej do Gorzowa drogi S3.
Nowa droga ma niemal wszystkie parametry autostrady, oprócz szerokości pasa technicznego, który jest nieznacznie węższy. Nigdzie nie ma skrzyżowańpoziomych,
Nowa droga ma niemal wszystkie parametry autostrady, oprócz szerokości pasa technicznego, który jest nieznacznie węższy. Nigdzie nie ma skrzyżowań
poziomych, co jest bardzo istotne dla bezpieczeństwa.

Nowa droga ma niemal wszystkie parametry autostrady, oprócz szerokości pasa technicznego, który jest nieznacznie węższy. Nigdzie nie ma skrzyżowań
poziomych, co jest bardzo istotne dla bezpieczeństwa.

Otwarcie 28-kilometrowego odcinka z podszczecińskiego węzła "Klucz" na autostradzie A-6 do węzła Pyrzyce ma ogromne znaczenie dla osób jadących z południa na wybrzeże i z powrotem. Będą omijali centrum Pyrzyc oraz skrzyżowania dróg krajowych numer 3 i 10 w Szczecinie - Płoni. W tych miejscach, szczególnie w weekendy, tworzą się uciążliwe korki. Dzięki nowemu
odcinkowi drogi skraca się również alternatywna trasa turystyczna, prowadząca dotychczas
nad morze przez Myślibórz, Rów, Banie i Gryfino do autostrady A6.

Z nowej drogi nie skorzystają jednak TIR-y. Zarządca dopuszcza bowiem tylko pojazdy o nacisku na oś do 8 ton. To wynika z ograniczeń drogi wojewódzkiej numer 122. Ta nie wytrzymałaby ruchu cięższych pojazdów. Takie ograniczenie na otwartym właśnie fragmencie drogi ekspresowej
będzie obowiązywać do września, kiedy to zostanie oddany do użytku kolejny odcinek S-3, od węzła "Pyrzyce" do węzła "Myślibórz". Połączy z siecią dróg krajowych, dostosowanych do ruchu najcięższych pojazdów.

Budowa S3 ze Szczecina do Gorzowa, to największa inwestycja w północno-zachodniej Polsce. Prace rozpoczęto w lutym 2008 roku. Oddany właśnie fragment realizowało konsorcjum firm, którego liderem była firma Herman Kirchner. Nowa trasa jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Ma długość 28,2 kilometra, przebiega w całości zupełnie
nowym śladem, z dala od miejscowości. Połączenie z pozostałymi drogami zapewniają 3 węzły drogowe. Łącznie powstało 30 wiaduktów, z czego 9 pełni rolę przejść dla dużych zwierząt.

Inwestycja obejmowała również budowę kanalizacji deszczowej, urządzeń podczyszczających
wody opadowe, ekranów akustycznych, dróg dojazdowych o łącznej długości 34 kilometrów. Powstał też obwód utrzymania drogi ekspresowej w rejonie węzła "Pyrzyce". Koszt gotowego fragmentu drogi to 686,5 miliona złotych. Projekt powstał przy współfinansowaniu Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

- Jezdnie mają 11 metrów szerokości, po dwa pasy w każdym kierunku, z pasami awaryjnymi
- podkreśla inżynier kontraktu Kazimierz Matecki. - Na całym 82-kilometrowym odcinku ze Szczecina do Gorzowa zaplanowano 4 węzły. Wjazdy na S-3 będą tylko na węzłach.

Mieszkańcy przyległych terenów będą skomunikowani drogami wewnętrznymi, gminnymi, powiatowymi. Wzdłuż ekspresówki Szczecin-Gorzów powstało 129 zbiorników retencyjnych bądź
retencyjno-odparowujących, będzie system łączności alarmowej. Węzły i miejsca obsługi
podróżnych (MOP) są oświetlone. Zaplanowano 4 takie MOP-y. W Baczynie i Gorzowie powstaną dwie stacje pogotowia, ze sprzętem do obsługi drogi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński