(fot. Fot. Radosław Jankowski)
Wszystko zaczęło się od wpisu na forum internetowym pogononline.pl kilka dni temu. Internauta Kubi, przechadzając się po centrum handlowym, zwrócił szczególną uwagę na sklep z ubraniami marki S. Oliver. I to bynajmniej nie ciuchy wzbudziły zainteresowanie fana Pogoni. "Idę sobie po Galaxy i co widzę? Wielkie kur... logo Lecha Poznań na wystawie sklepu. Tylko dlatego, że są ich sponsorem. Zawrzało we mnie" - pisze Kubi.
Rzeczywiście, niemiecka firma odzieżowa jest sponsorem strategicznym poznańskiego Kolejorza i na witrynie sklepowej Olivera w Galaxy można zobaczyć herb klubu oraz zdjęcie drużyny. Dla wielu kibiców portowców to prawdziwa obelga. Jak pisze internauta badboy: - W największym centrum handlowym Szczecina nie powinno być przyzwolenia na takie coś, ale prawnie zapewne można im naskoczyć. Chyba, że każdy, kto tam będzie, wejdzie i im pociśnie...
[ LECH POZNAŃ - BORUSSIA DORTMUND ]
Apel poskutkował i "pocisków" naprawdę nie brakuje. Byliśmy na miejscu. Sprzedawczynie w sklepie wydają się być przerażone. - Delikatnie mówiąc, rozmowy z kibicami do przyjemnych nie należą - mówią panie.
- Codziennie przychodzą kilkuosobowe grupy łysych mężczyzn i grożą, że zrobią z tym porządek - mówi nam jedna ze sprzedawczyń (imię i nazwisko do wiadomości redakcji). Panie obawiają się, że na słowach się nie zakończy. Tym bardziej, że na wspomnianym forum mnożą się wypowiedzi podobne do tej Juniora: - Wypierd... z tym i tyle! - Gdyby to nie było Galaxy, tę witrynkę czekałoby zapewne spotkanie z cegłą lub farbami. Trzeba mieć kur... tupet, żeby coś takiego odje... - dodaje Ceasar.
Dlatego panie obawiają się o bezpieczeństwo swoje i klientów. - Przecież my tu tylko pracujemy, a to, co mamy na witrynie, zależy od poznańskiej centrali firmy - mówią sprzedawczynie. Skontaktowaliśmy się z centralą.
- Sytuacja jest dla nas zaskoczeniem, kontrakt sponsorski z Lechem to element naszej strategii marketingowej - mówi Katarzyna Łazarowicz z polskiej centrali firmy S. Oliver. - Mamy sklepy i w Krakowie, i w Łodzi, i tam takich problemów nie ma.
Nasz komentarz
Nasz komentarz
Lepiej niech zniknie
Lepiej by było, gdyby fani Pogoni rywalizowali z Lechem na doping na piłkarskim stadionie, ale oni oczywiście będą mieli inne zdanie. Sytuacja jest niezręczna. Jednak choć nie ma w niej nic niezgodnego z prawem, to chyba lepiej, aby herb Lecha zniknął. Nie chodzi o uleganie kibicom, tylko o bezpieczeństwo. Jeżeli herb nie zniknie, to można wysnuć wniosek, że właścicielom sklepu bardziej zależy na reklamie, niż na bezpieczeństwie pracujących w nim pań oraz bezpieczeństwie klientów. A to nie będzie dobra reklama.
Krzysztof Dziedzic
Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, Galaxy chce, aby logo Lecha i zdjęcie piłkarskiej drużyny zniknęło z witryny w środę do końca dnia. Inaczej zarządca centrum wynajmie firmę, która zajmie się tym i obciąży kosztami Olivera.
- Ponieważ na witrynie S. Olivera pojawił się element reklamowy, który nie został uzgodniony z administracją obiektu, czego wymagają procedury zawarte w regulaminie Centrum, zwróciliśmy się do najemcy o jego usunięcie - tłumaczy Joanna Dybowska, rzecznik prasowy Galaxy. - Nikt z kibiców nie kontaktował się nami w tej sprawie, ani też niczym nam nie groził.
Jednak nie do końca tak jest, ponieważ Katarzyna Łazarowicz o sprawie wie i twierdzi, że Oliver wspólnie z Galaxy zastanawia się, jak rozwiązać problem. Czy Lech zniknie ze sklepowej witryny? - Nie chcemy tego, choć najważniejsze jest bezpieczeństwo. Mamy trochę czasu na zastanowienie się, co z tym zrobić. Decyzja jeszcze nie zapadła.
Do sprawy wrócimy.
Zachęcamy do dyskusji. Czy sklep powinien zdjąć reklamę? Czy Galaxy powinno "wymusić" na S. Oliver zmianę na witrynie sklepowej? Co o tym wszystkim sądzą szczecinianie? A co na ten temat mają do powiedzenia kibice? Najciekawsze wypowiedzi opublikujemy w wydaniu papierowym Głosu Szczecińskiego.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?