Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kibice Pogoni: Lech Poznań w Galaxy to hańba. "Pociski" lecą w stronę sklepu S. Oliver

Radosław Jankowski [email protected]
Fot. Radosław Jankowski
Grupy kibiców Pogoni Szczecin nachodzą sklep odzieżowy S. Oliver w Galaxy. Grożą, wyzywają pracowników. O co chodzi? Do białej gorączki doprowadził kibiców herb drużyny poznańskiego Lecha na witrynie sklepowej.
Kibice Pogoni: Lech Poznań w Galaxy to hańba.
Fot. Radosław Jankowski

(fot. Fot. Radosław Jankowski)

Wszystko zaczęło się od wpisu na forum internetowym pogononline.pl kilka dni temu. Internauta Kubi, przechadzając się po centrum handlowym, zwrócił szczególną uwagę na sklep z ubraniami marki S. Oliver. I to bynajmniej nie ciuchy wzbudziły zainteresowanie fana Pogoni. "Idę sobie po Galaxy i co widzę? Wielkie kur... logo Lecha Poznań na wystawie sklepu. Tylko dlatego, że są ich sponsorem. Zawrzało we mnie" - pisze Kubi.

Rzeczywiście, niemiecka firma odzieżowa jest sponsorem strategicznym poznańskiego Kolejorza i na witrynie sklepowej Olivera w Galaxy można zobaczyć herb klubu oraz zdjęcie drużyny. Dla wielu kibiców portowców to prawdziwa obelga. Jak pisze internauta badboy: - W największym centrum handlowym Szczecina nie powinno być przyzwolenia na takie coś, ale prawnie zapewne można im naskoczyć. Chyba, że każdy, kto tam będzie, wejdzie i im pociśnie...

[ LECH POZNAŃ - BORUSSIA DORTMUND ]

Apel poskutkował i "pocisków" naprawdę nie brakuje. Byliśmy na miejscu. Sprzedawczynie w sklepie wydają się być przerażone. - Delikatnie mówiąc, rozmowy z kibicami do przyjemnych nie należą - mówią panie.

- Codziennie przychodzą kilkuosobowe grupy łysych mężczyzn i grożą, że zrobią z tym porządek - mówi nam jedna ze sprzedawczyń (imię i nazwisko do wiadomości redakcji). Panie obawiają się, że na słowach się nie zakończy. Tym bardziej, że na wspomnianym forum mnożą się wypowiedzi podobne do tej Juniora: - Wypierd... z tym i tyle! - Gdyby to nie było Galaxy, tę witrynkę czekałoby zapewne spotkanie z cegłą lub farbami. Trzeba mieć kur... tupet, żeby coś takiego odje... - dodaje Ceasar.

Dlatego panie obawiają się o bezpieczeństwo swoje i klientów. - Przecież my tu tylko pracujemy, a to, co mamy na witrynie, zależy od poznańskiej centrali firmy - mówią sprzedawczynie. Skontaktowaliśmy się z centralą.

- Sytuacja jest dla nas zaskoczeniem, kontrakt sponsorski z Lechem to element naszej strategii marketingowej - mówi Katarzyna Łazarowicz z polskiej centrali firmy S. Oliver. - Mamy sklepy i w Krakowie, i w Łodzi, i tam takich problemów nie ma.

Nasz komentarz

Nasz komentarz

Lepiej niech zniknie

Lepiej by było, gdyby fani Pogoni rywalizowali z Lechem na doping na piłkarskim stadionie, ale oni oczywiście będą mieli inne zdanie. Sytuacja jest niezręczna. Jednak choć nie ma w niej nic niezgodnego z prawem, to chyba lepiej, aby herb Lecha zniknął. Nie chodzi o uleganie kibicom, tylko o bezpieczeństwo. Jeżeli herb nie zniknie, to można wysnuć wniosek, że właścicielom sklepu bardziej zależy na reklamie, niż na bezpieczeństwie pracujących w nim pań oraz bezpieczeństwie klientów. A to nie będzie dobra reklama.

Krzysztof Dziedzic

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, Galaxy chce, aby logo Lecha i zdjęcie piłkarskiej drużyny zniknęło z witryny w środę do końca dnia. Inaczej zarządca centrum wynajmie firmę, która zajmie się tym i obciąży kosztami Olivera.

- Ponieważ na witrynie S. Olivera pojawił się element reklamowy, który nie został uzgodniony z administracją obiektu, czego wymagają procedury zawarte w regulaminie Centrum, zwróciliśmy się do najemcy o jego usunięcie - tłumaczy Joanna Dybowska, rzecznik prasowy Galaxy. - Nikt z kibiców nie kontaktował się nami w tej sprawie, ani też niczym nam nie groził.

Jednak nie do końca tak jest, ponieważ Katarzyna Łazarowicz o sprawie wie i twierdzi, że Oliver wspólnie z Galaxy zastanawia się, jak rozwiązać problem. Czy Lech zniknie ze sklepowej witryny? - Nie chcemy tego, choć najważniejsze jest bezpieczeństwo. Mamy trochę czasu na zastanowienie się, co z tym zrobić. Decyzja jeszcze nie zapadła.

Do sprawy wrócimy.

Zachęcamy do dyskusji. Czy sklep powinien zdjąć reklamę? Czy Galaxy powinno "wymusić" na S. Oliver zmianę na witrynie sklepowej? Co o tym wszystkim sądzą szczecinianie? A co na ten temat mają do powiedzenia kibice? Najciekawsze wypowiedzi opublikujemy w wydaniu papierowym Głosu Szczecińskiego.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński