- Nowa, wyremontowana trasa i nowe prędkości znacznie skrócą czas przejazdu między poszczególnymi miejscowościami - mówi Mariusz Czarny, kierownik kontraktu.
Dziś ze Szczecina do Kostrzyna (102 km) jedzie się 2 godziny. Gdy trasa będzie gotowa, pokonamy ją w 1 godzinę i 12 minut. Droga między Kostrzynem a Zieloną Górą zajmuje dziś 2 godziny i 9 minut, a po remoncie przejedziemy nią w ciągu 1 godziny i 15 minut. Podobnie zysk będzie na trasie Wrocław - Zielona Góra. Dziś - 3 godziny 28 minut, a będzie - 1 godzina 48 minut.
Inwestycja należy do największych w Polsce. Na razie prym wiedzie linia kolejowa między Gdańskiem a Warszawą, a ta jest druga. Pełny koszt, to 3 mld euro. Pierwszy etap prac będzie kosztował ponad 3 mln euro. Gros pieniędzy, bo 85 proc. pochodzić ma z Unii Europejskiej. Linia wpisze się w europejską trasę łączącą Skandynawię z Europą środkowo-wschodnią (Malmoe i Ystad do Ostrawy).
- Był najwyższy czas, by trasę odremontować - mówi Ryszard Jaszczuk, dyrektor projektu. - Nawet pociągi pospieszne nie mogą już na niej kursować, a prędkość ograniczona została do 50-70 km, a na pewnych odcinkach, najbardziej zdegradowanych, nawet do 20 km/h.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?