- Całkowity koszt inwestycji to 190 mln euro - mówi Rafał Twardowski, dyrektor zarządzający ECE Projketmanagement Polska.
Przebudowane zostaną odcinki ulic od placu Żołnierza Polskiego do Bramy Portowej, a także w kierunku placu Zgody. Od strony ulicy Kaszubskiej, której część znajduje się dziś na placu budowy, powstanie zadaszony deptak. W przebudowie ulic partycypować mają miasto i ECE, które wyłoży na ten cel ok. 8 mln zł.
- ECE będzie uczestniczyło finansowo w przebudowie układu drogowego w kwocie 8 mln złotych - potwierdza Dominika Krzyżanowska-Kidała, rzecznik prasowy ECE. - Ponadto firma przygotowała na swój koszt szeroko zakrojoną koncepcję przebudowy dróg, która jest zgodna z planami Szczecina odnośnie ruchu pojazdów i pieszych w centrum miasta.
Cała przebudowa będzie kosztowała 24 mln zł. Przedstawiciel ECE zapewnia, że ruszy jeszcze tej jesieni.
Kierowców czekają zatem kilkumiesięczne utrudnienia. Tym większe, że plac Żołnierza i aleja Niepodległości w kierunku Bramy Portowej to newralgiczne ciągi komunikacyjne Szczecina. Na pewno w tym miejscu będą tworzyły się korki.
Same zmiany zapowiadają się rewolucyjnie. Funkcję głównej arterii między placem Lotników a placem Żołnierza utraci alej Jana Pawła II. Tę funkcję przejmie ulica Obrońców Stalingradu, która ma być dwukierunkowa i poszerzona.
Mocno zmieni się także aleja Niepodległości w kierunku Bramy Portowej. Od jej strony pojawi się główny wjazd na parking.
Znikną parkingi z pasa zieleni między jezdnią a torowiskiem, na odcinku alei w kierunku Bramy Portowej. Od ulicy Bogurodzicy tory tramwajowe zostaną "zatopione" w ulicy, a na torowisko będą wjeżdżały autobusy komunikacji miejskiej. Przystanek przy Bramie Portowej będzie wspólny dla autobusów i tramwajów. Ma to usprawnić komunikację, zwłaszcza w godzinach szczytu.
W kierunku placu Zwycięstwa pojawi się prawoskręt. W tym samym czasie przebudowane będzie torowisko tramwajowe. Przebudowa Bramy Portowej związana jest z modernizacją torowiska pod szybki tramwaj. Na całym placu pojawią się zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe. Nowe tory pojawią się także na skręcie z placu Zwycięstwa w aleję Niepodległości.
Jeśli wszystko pójdzie szybko i obejdzie się bez protestów, charakterystycznych dla przetargów, to być może przebudowa Bramy Portowej rozpocznie się pod koniec tego roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?