Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nasza-klasa czy facebook mogą zrujnować karierę. Pracodawca przegląda Twoje zdjęcia

Anna Niedzielska, Echo Dnia
Portale internetowe są dobrym zasobem wiedzy na temat potencjalnych pracowników.
Portale internetowe są dobrym zasobem wiedzy na temat potencjalnych pracowników. Fot.sxc.hu
Co setny pracodawca w Polsce zagląda na portale społecznościowe. Powód? To prosty sposób, żeby sprawdzić co pracownicy firmy robią w czasie wolnym i czy nie psują wizerunku przedsiębiorstwa.

Polska odbiega jeszcze od światowych standardów. Tam co piąta firma oficjalnie wprowadziła politykę korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników i dla sprawdzenia potencjalnych pracowników.

Przedsiębiorcy, pytani o główną przyczynę wprowadzenia wykorzystywania portali społecznościowych, wskazują chęć uniknięcia strat spowodowanych spadkiem efektywności pracy (55 procent), potrzebę zapewnienia ochrony prawa własności intelektualnej oraz tajemnicy informacji (45 procent) i ochrony przed utratą renomy (27 procent).

Jest potencjał

Coraz więcej firm zdaje się dostrzegać potencjał, jaki dają takie portale, jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy polski Goldenline - nastawione na przedstawianie swoich zajęć zawodowych, kariery i doświadczenia. Serwisy dają specjalistom jednej branży możliwość kontaktowania się, a dodatkowo są skutecznym narzędziem budującym wizerunek i zaangażowanie w sprawy zawodowe.

- Portale społecznościowe będą pełnić coraz większą rolę w procesach zarządzania firmą, pracownikami i wizerunkiem firmy. Świadome i innowacyjne organizacje zdają sobie sprawę z tego, że nowe pokolenie wchodząc na rynek pracy, traktuje serwisy społecznościowe jako narzędzie pracy - zauważa Iwona Janas, dyrektor generalna Manpower Polska, która opublikowała raport "Portale społecznościowe z perspektywy pracodawców".

Sami udostępniamy informacje

- Trudno się dziwić pracodawcom, że sięgają po takie narzędzia chcąc zebrać jak największą ilość informacji o swoich pracownikach. Trudno ich też winić za wykorzystywanie informacji, które przecież sami przekazujemy do przestrzeni publicznej. To raczej potencjalny pracownik powinien się zastanowić co i na jakim portalu na swój temat wypisuje - mówi Waldemar Bartosz. - Z drugiej strony dobrze założone profile na Goldenline czy Facebook mogą pomóc w znalezieniu lepszej pracy. Wszystko zależy od tego, jak się na nich przedstawiamy, czyli od nas samych.

Póki co papier

Portale internetowe są dobrym zasobem wiedzy na temat potencjalnych pracowników, ale agencje pośrednictwa pracy na razie nie muszą z nich korzystać.

- Nie mamy takiej potrzeby. Generalnie sytuacja na rynku pracy jest taka, że osoby zgłaszające się do nas zaspokajają potrzeby pracodawców, dla których poszukujemy pracowników.

Poza tym tradycyjne zbieranie danych, poparte przyniesionymi do nas dokumentami, daje pewniejsze informacje niż nawet najlepszy portal internetowy - mówi Bożena Sobczyk, kierownik Impel HR Service w Kielcach.

Źródło:
Nasza Klasa może zrujnować karierę - gazetalubuska.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński