Alteę napędzać mają cztery jednostki, w tym benzynowe od 105 do 150 KM oraz diesle od 105 do 140 KM. Stylistyka samochodu, mimo że jest to van, utrzymana jest w stylu sportowym i modnym obecnie kształcie spłaszczonej łzy (vide - peugeot, honda i toyota).
Samochód w wersji podstawowej ma być bardzo bogato wyposażony, co prawdopodobnie wiązać się będzie z wysoką ceną. Auta mają być wyposażone w między onnymi w system nawigacyjny, korektor siły hamowania, asystent parkowania Parkpilot etc.
Gdy spojrzymy na auto z boku dostrzegamy dynamiczną linię nadwozia.
Bosch dla seata skonstruował systemy wtryskowe do silników, spełniające normę emisji anieczyszczeń EU4.
Altea otrzymała kilka ciekawych rozwiązań, w tym takie ciekawe drobiazgi, jak nowoczesne bezprzegubowe wycieraczki aerotwin.
Metalową szynę stabilizującą zastąpiły dwie listwy z tworzywa, a ramionka i przeguby zniknęły na rzecz wyprofilowanego elastycznego spojlera.
Zaprojektowała je firma Boscha. Po raz pierwszy ukryto je w bocznych słupkach. Było to możliwe za sprawą niezależnych napędów dla każdego ramienia wycieraczek. Przy dotychczas mechanizmach jednosilnikowych było to niemożliwe ze względu na konieczność utrzymania bezpiecznego odstępu.
System elektroniczny rozpoznaje warunki zewnętrzne i ich przyczyny. Przykładowo zimowe blokowanie się wycieraczek z powodu warstwy śniegu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?